onsdag 27 augusti 2014

Echo & Noah av Katie McGarry

Titel: Echo & Noah
Författare: Katie McGarry
Antal sidor: 379
Förlag : Harlequin

Beskrivning från Adlibris:

Ingen vet exakt vad som hände när Echo Emerson över en natt gick från att vara skolans populäraste tjej, med drömpojkvännen, till att vara den som alla pratar bakom ryggen på. Inte ens Echo själv är helt på det klara med vad som hände.

Men när Noah Hutchins killen med attityd, svart mc-jacka och fler avverkade tjejer än någon orkar räkna oväntat kliver in i hennes liv, skakas Echos värld om på ett sätt hon aldrig kunnat föreställa sig. Trots att de borde ha noll gemensamt.

Hur galet det än är, vill de ha varandra. Och Echo måste fråga sig var gränsen egentligen går och hur mycket hon är villig att riskera för den ende killen i världen som kan lära henne att älska igen.


Mina tankar om boken:

Älskade, älskade den här boken.
Vet inte hur jag ska förklara men den var så fin samtidigt som den var väldigt vemodig och känslosam.

Och på tal om känslor, aldrig har jag känt så mycket för två karaktärer som jag gör för Echo och Noah i boken.
Echo som har gått igenom något fruktansvärt och hennes jakt på sanningen och Noah som är den där killen som bara hade otur och hamnade snett.

Den här boken kunde slutat hur som helst och när man läser vet man inte riktigt vilket håll det lutar åt och det gjorde att det var omöjligt att lägga ifrån sig den.

Även om det är ett par månader kvar av året så kan jag nästan säga att det här blir årets bästa bok för mig.

Echo & Noah berör och lämnar avtryck i mitt hjärta!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Harlequin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar