tisdag 19 augusti 2014

Tack Linus Jonkman

Har till och från hela sommaren läst Linus Jonkmans bok Introvert och på många sätt har det varit som att hitta hem. Känns som jag har fått svar på många frågor som jag funderat på stort sett hela mitt vuxna liv.


Tänker inte gå in på detaljer men jag är verkligen en introvert människa och jag känner mig stolt över det.
Den här boken har hjälp mig att förstå mig själv bättre och och att förstå min omgivning varför de reagera som de gör i vissa situationer.
De har är en bok för alla inte bara introverta utan även andra för att få en högre förståelse för människor över lag.

Jag går ofta runt med känslan att folk tycker jag är tråkig och inåtvänd men nu ska jag försöka vända det till de positiva i stället.
Att försöka se mina introverta egenskaper som en fördel.




Det som jag tycker är synd är att vi lever i ett sånt samhälle där de anses vara dåligt att vara tyst och tillbakadragen.
Nä de ska knuffas med armbågar och alla ska synas och höras.
Till och med i skolan så ska barnen bedömas i sin sociala förmåga och de som kanske inte räcker upp handen hela tiden är det tydligen något fel på.
Likadant på många arbetsplatser tyvärr.
Hörs du inte så finns du inte..

Är inte på långa vägar färdig med den här boken än. Den tål att läsas om och fundera och diskutera vidare både med familj och vänner för att få en större förståelse för varandra.

Har du läst den här boken och vad tyckte du i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar