lördag 9 april 2016

Odinsbarn Read-a-long Del 1


Då var det dags för första uppdateringen av boken Odinsbarn av Siri Pettersen som jag läser tillsammans med några andra i ett read-a-long nu under april.
Är du nyfiken på att se vilka andra som deltar kan du kika in här!

Tills i dag ska vi har läst till sidan 151 och skriva ner lite tankar om den här första delen av boken.

Ja vad ska jag säga hittills?
För det första har jag haft väldigt svårt att komma in i boken.
Det är först nu efter 150 sidor lästa som det börjar släppa och att jag faktiskt börja tycka boken är bra.
För det andra så förstår jag inte så mycket hur exempelvis världen är uppbyggd och hur kraften/magin fungerar.
Tycker det har varit lite dåligt beskrivet men förhoppningsvis så får man klarhet längre fram i boken.

Gillar verkligen Hirka i boken och det är hennes delar som är mest spännande att läsa.
Rime och Urd har jag inte fått grepp om än men jag antar att Urd kommer ställa till med en del..

Ska bli spännande att gå in och läsa vad ni andra har skrivit om första delen.
Kanske kan jag få lite förklaringar till vissa saker eller är ni lika vilsna som jag?

Hur som helst så tror jag på den här boken och det känns som det blir bättre och bättre.


6 kommentarer:

  1. Eftersom jag läst den förr kan jag lova att det kommer klarna längre in i boken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit lite länge nu och det börjar klarna mer och mer :)

      Radera
  2. Så känns det verkligen, saker och ting klarnar nog efterhand :) Men lite grepp har jag men är framförallt nyfiken på vad som komma skall.
    Hirka är roligast eller hur :) Och Urd påminner både till namnet och som potentiell problemställare precis som en karaktär i Grottbjörnens folk som jag läste för inte alls så länge sen, kommer dock inte ihåg namnet..

    SvaraRadera
  3. Jag tror också på den här boken! Verkar lite små läskig men helt ok so far!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du tycker om fortsättningen :)

      Radera