fredag 8 april 2016

Spännande böcker!

Fredag och dags för Bokbloggsjerka!

Den här gången handlar det om spännande böcker och det låter som ett lätt ämne men jag har fått tänka till lite extra.

Jag läser ju mycket deckare och de kan vara spännande på sitt sätt men ändå inte sådär så det "kryper längs ryggraden spännande" om ni förstår vad jag menar.

Lars Keplers böcker tycker jag är väldigt spännande, särskilt Sandmannen.
Lyssnade på den som ljudbok och jag minns att jag var tvungen att stänga av emellanåt för att jag typ fick svårt att andas för att den var så spännande!

Sjuka själar av Kristina Ohlsson som jag läste för ett par månader sedan var också grymt spännande!

Yuko av Jenny Milewski är en annan bok som jag nyligen lyssnat på.
Den kan jag verkligen rekommendera om du vill läsa något spännande.

Älskar böcker som höjer pulsen lite grann och ser fram emot att läsa era svar och förhoppningsvis få massa nya boktips på spännande böcker!

Trevlig helg!

(Undrar hur många gånger ordet spännande förekommer i detta inlägg ;) )

18 kommentarer:

  1. Sjuka själar har jag tänkt läsa så småningom.

    SvaraRadera
  2. Haha, spännande är verkligen dagens ord! Sjuka själar var verkligen svår att sluta läsa och lägga ifrån sig Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Spännande kan ju betyda så många saker, klart man får överanvända ordet en dag som den här

    SvaraRadera
  4. Klarar inte riktigt av när det "kryper längs ryggraden". Jag är alldeles för lättskrämd och det sitter i alldeles för länge. 😊

    SvaraRadera
  5. Sjuka själar och Yuko skulle jag vilja läsa :)

    SvaraRadera
  6. Keplers böcker har jag inte påbörjat. Jag har de tre första i bokhyllan.

    SvaraRadera
  7. Keplers böcker är de enda jag har läst, fyra av dem i alla fall, och nu blir det inga fler. Blir alldeles för irriterad på allt möjligt när jag läser dem :)

    SvaraRadera
  8. Håller med om alla du nämner :)

    SvaraRadera
  9. Kepler glömde jag oxå att nämna :) Jag älskar att läsa böcker där man måste läsa vidare för att få veta vad som händer, man fastnar i boken och den släpper inte taget fören den är slut :)

    SvaraRadera
  10. Yuko har jag läst, helt okej. Läst ett par Kepler, men inte just den du nämner.
    Är f.ö. sjukt intresserad av Sjuka själar, finns på läslistan. ;)

    SvaraRadera
  11. Har läst en och lyssnat på ännu en av Kepler och de är spännande. Förstår den där känslan för jag minns att jag var ute och sprang i mörkret då jag lyssnade, inte det bästa för mig som är lättskrämd ;)

    SvaraRadera
  12. det finns så många spännande böcker. de kan ju vara spännande på många olika sätt

    SvaraRadera
  13. Har bara läst Hypnotisören av Kepler. Ohlsson har jag tänkt läsa!

    SvaraRadera
  14. Jag gillar spänning men inte det som normalt menas med spänningsromaner. Spänning kan var så mycket ...

    SvaraRadera
  15. Faktiskt inte läst någon av dem. Tack för tipsen :)

    SvaraRadera
  16. Yuko av Jenny Milewski lade jag i min bokhylla på Storytel

    SvaraRadera
  17. Tack för tips! Älskar också spännande böcker som inte går att lägga ifrån sig :)

    SvaraRadera