torsdag 7 april 2016

Vem som helst utom Ivy Pocket av Caleb Krisp

Beskrivning från Adlibris:

Tjänsteflickan Ivy Pocket är en vandrande katastrof, som gång på gång väcker ilska och frustration hos de snobbiga aristokrater hon arbetar för.
Men bilden vår hjältinna har av sig själv är en helt annan. Ivy är övertygad om att hon är allmänt underbar, fullkomligt charmerande och extremt begåvad.
När Ivy hamnar i Paris, ensam och utfattig, har hon ingen aning om hur hon ska ta sig tillbaka till England. Då blandar sig ödet i och Ivy kallas till en döende hertiginnas sjuksäng. Hon får där i uppdrag att leverera ett magnifikt diamanthalsband (som möjligen har en förbannelse vilande över sig) till Matilda Butterfield på hennes tolvårsdag. Från det ögonblicket och framåt kastas Ivy Pocket in i ett häpnadsväckande äventyr fullt av skurkar, galenskap och missförstånd.



Mina tankar:

Alltså jag älskar Ivy Pocket.
Vilken karaktär!
Vill adoptera henne så hon kan bo här hemma och pigga upp mig lite grann :)

En riktigt mysig och härlig bok som fick mig att skratta högt flera gånger.
Och vilka fantastiska illustrationer.
Vill förstora upp varenda en och ha på väggarna här hemma.

Den här boken riktar sig till barn mellan 9-12 år men jag tycker alla vuxna borde läsa den också.
Eller borde och borde, jag tycker man ska unna sig att läsa den här boken och glömma alla vuxenbekymmer ett tag och bara njuta av Ivys äventyr!

Nu väntar jag ivrigt på uppföljaren för jag vill gärna hänga med Ivy Pocket igen!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack till Modernista för boken!


3 kommentarer:

  1. jag är verkligen jättesugen på att läsa den här boken.

    SvaraRadera
  2. Åh Ivy känns som min typ av karaktär. Måste verkligen läsa den :)

    SvaraRadera
  3. Åh den låter ju fantastisk måste kolla upp dem!

    SvaraRadera