lördag 16 april 2016

Odinsbarn Read-a-long Del 2




Då var det dags för andra uppdateringen av boken Odinsbarn av Siri Pettersen som jag läser tillsammans med några andra i ett read-a-long nu under april.
Är du nyfiken på att se vilka andra som deltar kan du kika in här.
I dag ska vi sammanfatta läsningen från sidan 152-314.

OBS innehåller spoilers så läs på egen risk!

Nu börjar det klarna mer och mer för mig och jag tycker jag har kommit in i handlingen ganska bra, även om det är några saker som fortfarande känns oklara.

Hirka är fortfarande den jag gillar att läsa om mest och i den här delen så kastas hela hennes tillvaro verkligen omkull.
Usch det var riktigt jobbigt att läsa om när hennes far dog och tanken på att hon nu är ensam gör mig lite sorgsen.
Men samtidigt tror jag på Hirka och anar att hon döljer något väldigt speciellt.

Rime börjar kännas mer och mer intressant också och jag undrar lite hur det kommer gå för honom om  han nu ska hjälpa Hirka. Blir han påkommen så är det nog inte så bra.

Urd är fortfarande ganska oklar. Jag har fattat att han är ond men vad är han för något?
Det verkar vara något med hans hals eller jag vet inte. Kanske någon förbannelse eller trolldom som gjort han sjuk?
Fatta inte så rätta mig gärna om jag har fel.

Ska bli spännande att läsa vidare och se vad som händer!

6 kommentarer:

  1. Ja det blir bara mer och mer spännande! :)
    Känner också att Hirka har börjat stått på sig lite mer och har nog något på gång. Men eftersom man själv inte kan världen helt och hållet är det bara att hänga på, det är ju svårt att gissa.
    Det här med Urd, jag har redan hunnit en bit till och utan att säga tror jag hans roll bli tydligare ;) men han verkar onekligen vara den onda typen. Men tänker samtidigt på det som jag tror författaren vill med detta att det onda och goda inte är så tydligt.

    SvaraRadera
  2. Mysteriet kring Urd kommer klarna. Vill inte spoila för tror det skulle förstöra lite av läsningen faktiskt. Du får helt enkelt ge dig till tåls och läsa vidare ;) (fast egentligen dör jag av längtan att få förklara exakt hur allting ligger till och få diskutera det. Men jag får också vänta tålmodigt på er andra.) :P

    SvaraRadera
  3. Jag spekulerar vilt kring Urd i mitt sammanfattningsinlägg.

    SvaraRadera
  4. Undrar också vad exakt Urd är och vad han håller på med ... :S

    Jag har faktiskt nte riktigt fastnat för Hirka, även om hennes delar defintivt är de mest händelserika och på så vis roligast att läsa.

    Ja, tyckte verkligen det var sorgligt när hennes far dog, gilade honom mycket och hade gärna haft honom kvar i historien :/

    SvaraRadera
  5. Kul med en read-a-long tycker jag men är inte så jättenyfiken på boken! Hoppas den är bra dock :)

    SvaraRadera
  6. Jag har också mycket frågor kring Urd men jag hoppas och tror att han inte bara kommer kunna uppfattas som rakt av ond utan att han är mer komplex än så! Det blir spännande att få veta mer framöver!

    SvaraRadera