måndag 4 juli 2016

Den mörkaste hemligheten av Alex Marwood


Beskrivning från Adlibris:

"När den treåriga flickan Coco - tvilling till identiska systern Ruby - försvinner under sin pappas femtioårsfest, väcker fallet en enorm uppståndelse i medierna. Flickans föräldrar är rika och har stort inflytande, liksom de vänner vars sommarhus vid havet festen hölls i.
Vad var det egentligen som hände den där ödesdigra kvällen?
Handlingen sträcker sig över två helger. Den första är den då Coco försvinner. Den andra den då de mörkaste av hemligheter till sist ska komma att avslöjas..."


Mina tankar:

Oj oj vilken bladvändare det här var!
En typisk "Madde" bok med en spännande handling och en mängd dysfunktionella karaktärer.
Inte många i den här berättelsen som känns sympatiska.

Jag har tidigare läst Onda flickor och Granne med döden och gillat bägge så mina förhoppningar för den här boken var höga.
Redan en tredjedel in i historien så kände jag att det här var den bästa Alex Marwood skrivit hittills.
Tycker om upplägget, att boken är skriven från olika personers synvinklar och man vet inte riktigt vad som är sant eller vad som egentligen hände den där helgen då Coco försvann.

Sanningen som kommer fram i slutet är riktigt obehaglig och skruvad.

Får lite "Gillian Flynn vibbar", som för övrigt är en av mina favoritförfattare, när jag läser den här så det är inget dåligt betyg.

Längtar redan efter Marwoods nästa bok och vad hon mer kan hitta på!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack Modernista för boken


3 kommentarer:

  1. Gillian Flynn vibbar låter som något för mig!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror att gillar man Flynns böcker så kommer man gilla den här också :)

    SvaraRadera