torsdag 21 juli 2016

Snövit ska dö av Nele Neuhaus

Nu är det ett tag sedan jag läste Snövit ska dö och jag har helt glömt bort att skriva ner mina tankar om den.
Så kan det bli i bland när man har mycket omkring sig.

Det här var en bok jag gillade iallafall.
Tycker den var spännande och lättläst.

Det här är fjärde delen i en serie men den första som blivit översatt till svenska.
Varför det blivit så vet jag inte riktigt men det påverkar inte läsningen så mycket utan man kommer snabbt in i huvudkaraktärernas liv.

Boken utspelar sig i Tyskland men det är egentligen bara de tyska namnen som gör sig påmint om det annars skulle detta lika väl kunna vara en engelsk eller till och med svensk deckare.

Du som gillar spänning kommer nog gilla den här också.
Innehåller en hel del intressanta karaktärer och oväntade vändningar.

Betyg:

3,5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus


4 kommentarer:

  1. Den här har jag råkat köpa hem nyss så hoppas hinna läsa den snart :)

    SvaraRadera
  2. Gillar den boktiteln väldigt mycket... :)

    SvaraRadera