tisdag 12 juli 2016

Det andra ansiktet av Mari Jungstedt

Det andra ansiktet är bok nummer 13 i serien om polisen Anders Knutas på Gotland.
Det här är en serie jag tidigare älskat men de senaste böckerna har inte varit lika bra som de första tycker jag.
Eller så har det blivit så att man tröttnat genom åren för 13 böcker i en och samma serie är ganska mycket.
Samtidigt känns Marie Jungstedts böcker som ett säkert kort, man vet lite vad man får så säga.

I den här boken hittas en känd konstnär mördad i sitt sommarhus. Han ligger död i sin säng och inte bara det utan han är fastkedjad med handbojor.

Anders Knutas och Karin Jacobsson utreder fallet tillsammans men kämpar också med sina privata känslor för varandra.

Jag tyckte den här boken var helt okej, det är en typisk "sommardeckare" och det krävs inte så mycket att läsa den.
Spännande till och från men tyvärr alldeles för mycket relationsdrama mellan Anders och Karin.

Ett plus är att Johan och Emma är tillbaka i serien. De flyttade ju till fastlandet för ett par böcker sen och har inte varit med mer men nu är de tydligen tillbaka igen.
Gillar att ha de tillbaka i serien!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus 

2 kommentarer:

  1. Åh nej, jag som inte tål Johan och Emma ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å nej vad tråkigt att du tycker det. Nä jag har alltid gillat de bäst i serien :)

      Radera