söndag 31 juli 2016

Juli


Juli månad lider mot sitt slut och tiden går lika fort som vanligt.
Även fast jag är ledig och inte gör så mycket just nu så känns det som om man inte hinner med något alls.

Endast tre böcker blev lästa den här månaden och det måste vara min sämsta läsmånad på väldigt länge.

*Leona Alla medel tillåtna av Jenny Rogneby
Jag älskade ju första boken om Leona och hade verkligen sett fram emot fortsättningen men den blev jag lite besviken på.
Tyckte inte alls den var lika bra och spännande som första delen tyvärr.

*Askungar av Kristina Ohlsson
Den här gillade jag verkligen. Kan inte förstå att jag väntat så länge med att läsa den här serien men är ändå glad att jag väntat för nu har jag fyra böcker till att se fram emot i serien!

*Störst av allt av Malin Persson Giolito
Månadens bästa bok helt klart!

Jag började lyssna på podden De dödas röster av Sara Bergmark Elfgren i juli och den var så bra att jag inte kan annat att rekommendera den till alla jag möter.
Har du inte lyssnat än så gör det. Jag kan nästan lova att du kommer älska den iallafall om du gillar spänning och mystik.

En serie som många pratat om nu i juli är Stranger things med underbara Winona Ryder i en av rollerna. 
Hon har alltid varit en av mina favoritskådespelare och jag älskar nästan alla hennes filmer.
Jag är ju inte så mycket för tvserie men efter att hört så mycket bra om Stranger things så bestämde jag mig för att se ett avsnitt och sen vart jag fast.
Så samma här, har du inte sett den här serien så tycker jag absolut att du ska göra det!

En annan sak som höll mig upptagen under juli var den nya spännande serien Svart stjärna av Joakim och Jesper Ersgård som finns att lyssna på hos Storytel.
Jättespännande och fantastisk inläsning av Stefan Sauk.

Har du läst något bra i juli eller kanske sett någon bra serie?

4 kommentarer:

  1. Stranger things ligger på min önskelista, tyvärr måste jag köpa den för att kunna se den, men den har inte släppts än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycko dig som har den kvar! Hoppas du kommer gilla :)

      Radera
  2. Stranger things har jag sett ett avsnitt av, ska se mer när jag får tid :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis sett senaste säsongen av Orange is the new black. Bästa säsongen hittills tror jag faktiskt, inte lika småmysig längre utan mer brutal, vilket gjorde att säsongen inte kändes som en upprepning utan som något nytt. Väldigt bra serie, man blir enormt frustrerad över de intagnas utsatthet men skrattar också mycket åt vissa karaktärer som är helt underbara i både minspel och repliker.

    Nu är det dags att se fortsättningen på Outlander. De första säsongerna var så otroligt gripande, spännande, vackra och bra helt enkelt.

    SvaraRadera