lördag 30 juli 2016

UPPDATERING: Sommar, sol, lata dagar, läsalot, körkort


Hej alla!

Som ni märker är det ganska tyst här på bloggen men jag tänkte kika in och uppdatera er lite grann.

Det är sommar och sol så att sitta vid datorn och blogga har tyvärr blivit lite bortglömt.
Men det kommer nog vara si och så med uppdateringen i ett par veckor till men till hösten hoppas jag komma i gång ordentligt igen.

Har inte heller mått så bra på sista tiden, har känt mig väldigt ledsen och nerstämd.
Egentligen har det kanske inte direkt någon orsak förutom att jag har känt mig så ensam.
Har inte så många vänner där jag bor och på sommaren märks och känns det ännu mera än vanligt.
Det är ju just sommaren man vill vara ute och hitta på saker tillsammans med andra men är man då ensam är det inte så lätt.
Har ju min familj men min sambo fick nytt jobb för ett tag sedan så han fick ingen semester plus att han har arbetat väldigt mycket och knappt varit hemma.

Den största glädjen den här sommaren var att jag fick mitt efterlängtade körkort till slut.
Från att har varit totalt ointresserad av att köra bil och nästan lite rädd så bestämde jag mig i mars att skriva in mig på körskolan.
Dels att det kommer underlätta med körkort när det gäller arbete men också för att kunna känna mig lite friare.
Teori delen har jag inte haft några problem med men själva bilkörningen har jag fått kämpa lite med.
Men nu för två veckor sedan så blev alltså körkortet äntligen mitt och nu har jag köpt mig en bil så jag kan ut och fara lite :)

Tänkte även passa på att uppdatera er lite hur det gick i Läsaloten för ett par veckor sedan.


Ni kanske minns den här högen som jag planerade att läsa.

Det gick sådär kan jag säga.
Leona av Jenny Rogneby och Askungar av Kristina Ohlsson hann jag med.

Har insett att det här med läsalots är inte min grej.
Jag bli bara stressad av att läsa och räkna sidor att jag tappar lusten helt.

Juli har för övrigt varit årets sämsta läsmånad men mer om det i ett annat inlägg!

Kram på er!


11 kommentarer:

  1. Hej!
    Känner igen ensamheten, har inte så många vänner jag heller plus att jag gick isär med mitt ex under våren så kan verkligen relatera. Hoppas du mår bättre snart & stort grattis till körkortet! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till körkortet, det är verkligen en frihetskänsla att bara kunna ta bilen och fara iväg. Kanu också känna igen mig i ensamheten, speciellt under sommaren då folk antingen jobbar eller är bortrestatt och man själv är kvar hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är helt underbart med körkort, förstå inte hur jag klarade mig utan innan :)

      Radera
  3. Grattis till körkortet!!

    /Emelie

    SvaraRadera
  4. Grattis till körkortet! Jag kan också känna igen mig i det du berättar... hoppas du känner dig bättre snart :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att höra att man inte är ensam om att känna som jag gör. Kram till dig med!

      Radera