onsdag 13 juli 2016

Tiggaren av Sofie Sarenbrant

Tiggaren är den femte boken i serien om Emma Sköld och har ett av årets snyggaste omslag tycker jag.
Jag har läst de fyra tidigare böckerna och jag kan säga att de blir bara bättre och bättre.
Både när det gäller historien och spänningen men också Sofie Sarenbrants sätt att skriva.

Den föregående boken Avdelning 73 slutade ju på ett sådant sätt att man bara gått och väntat på fortsättningen och nu är den äntligen här!

I början av läsningen är jag lite förvirrad men efter ett tag så klarna det och sidantalet krymper i takt med att jag sträckläser.
För sträckläser gör jag för den här boken är omöjlig att lägga i från sig.

Boken har ett bra slut och kanske är det ett avslut för hela serien? Känns lite så när sista sidan är läst.

Vilket fall så ser jag fram emot vad Sarenbrant bjuder på härnäst.

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

2 kommentarer: