tisdag 21 mars 2017

Brev till min dotter



Beskrivning från Adlibris:

Hur delar vi med oss av vår livserfarenhet till våra barn? Hur berättar vi för våra döttrar om de misstag vi gjort? Saker vi skäms över, som vi ångrar. Lika svårt kan det vara att prata om det vi är stolta över. Höjdpunkter i livet, smarta val vi gjort, klokskap vi samlat på oss. Det kan vara besvärligt att hitta det rätta tillfället för sådana samtal.
Den här antologin är tänkt att vara en inspirationskälla som belyser den starka men också svåra relationen mellan kvinnor som spänner över generationerna. Några av Sveriges absolut bästa skribenter har tillsammans skapat en spännande, stark och stolt samling texter, skrivna av mödrar till döttrar. Texter om unika erfarenheter de vill förmedla till sina döttrar, kloka råd, smärtsamma upplevelser, triumfer och nederlag.

Bland de medverkande finns Elaine Eksvärd, Mia Skäringer, Therése Söderlind, Martina Montelius, Märta Tikkanen, Katarina Mazetti, Maxida Märak, Carolina Neurath och Alexandra Pascalidou. Elcim Yilmaz är redaktör för boken.


Mina tankar:

Med ett ord kan jag beskriva Brev till min dotter och det ordet är Kärlek.
Finns så mycket kärlek i den här boken att mitt hjärta svämmar över.

Tänker inte ge mig på att recensera den här boken något djupare eller  lämna något betyg för det känns ganska omöjligt.

Det är så personligt skrivet att det bara skulle bli fel att gå in och bedöma någons text.

Jag har läst den här boken till och från i ett par veckor. 
Satt mig ner och läst ett brev i taget i lugn och ro.
Och jag har gråtit, jag har skrattat och jag har funderat över vad jag själv skulle skriva i ett brev till min egna dotter.

Slutsatsen blir att Brev till min dotter verkligen berör.
Vet inte om jag påverkas mer eftersom jag har en dotter själv men tänker låta den här boken gå vidare till min mamma och hoppas att hon kommer tycka om den lika mycket som jag gjorde!

Finns på Adlibris / Bokus

Tack Forum Bokförlag för boken!

2 kommentarer:

  1. Håller på och läser den nu. läser ett brev i taget nu och då :) Den berör verkligen och är väldigt personlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag läste också ett brev i taget och tyckte om allas eftersom de kändes verkligen äkta och personliga!

      Radera