fredag 24 mars 2017

Böcker till film, eller hur var det nu igen?

Härliga fredag är äntligen här!
Denna vecka har jag varit mycket piggare än förra veckan och jag hoppas att det håller i sig i helgen också!
Vi har lite öppna planer inför helgen men inget är helt bestämt än så vi får helt enkelt se vad som händer.
Sambon är ledig iallafall så något kommer vi nog hitta på.

Snart ska vi åka och helghandla och uträtta lite saker men först Bokbloggsjerkan!

Har någon av de författare som du följer bidragit till en tv-serie/film, om inte, vem tycker du skulle få chansen och varför?

Det här är något som jag känner att jag har noll koll på faktiskt.
Vet att Cilla och Rolf Börjlind skrivit manus till filmer ( Beck? ) men så mycket mer vet jag faktiskt inte. 
Däremot vet jag ju flera böcker som blivit tv serie och film men det var kanske inte frågan här.. 

Någon som skulle få chansen och varför?

Lars Kepler kanske. Det är ju en av mina favorit författare och böckerna om Joona Linna kanske blivit bra om Kepler fick vara med och bestämma.
Vet ju att första boken Hypnotisören filmades men tyckte inte den var något vidare tyvärr.

Vet inte om jag fattade frågan rätt men här är mitt svar iallafall.
Trevlig helg!

23 kommentarer:

  1. Håller med om att Lars Keplers borde bli TV serie eller filmer. Kepler är min favoritförfattare just nu. Skulle gärna vilja se en TV serie baserad på Sagan om Drakens Återkomst (The Wheel of Time) av Robert Jordan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagan om drakens återkomst känner jag inte till!

      Radera
  2. vet inte om jag tolkat frågan rätt heller. Kepler slutade jag att läsa. blev för våldsamt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ganska våldsamt men det är spänningen som gör att jag måste läsa vidare!

      Radera
  3. Jaaa Kepler vill vi se på film/serie.

    SvaraRadera
  4. Paret Börjlind verkar ha varit inblandat i mycket som går på svensk TV :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror iallafall de har skrivit manus till Beck!

      Radera
  5. Oj jag kommer inte ihåg att Kepler första har filmats, har säkert sett den.

    SvaraRadera
  6. Börjlinds upptäckte jag inte förrän jag såg Springfloden på TV!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok då var det tur att du upptäckte de för böckerna är bra!

      Radera
  7. Undrar om Börjlinds var med och skrev manus till teveserien också, och inte bara boken. Så måste det väl vara, de kan ju det där. Bra var den i alla fall, teveserien, och jag hoppas att SvT fortsätter med de andra delarna i serien också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas också att det blir fler säsonger :)

      Radera
  8. Hade ingen aning om att Hypnotisören filmats. Tror jag hoppar över den då. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var inte så bra så hoppas på att det kanske blir något annat av böckerna.

      Radera
  9. Jag gillar Börjlinds jättemycket. De är så himla duktiga på bland annat dialog.

    SvaraRadera
  10. Springfloden såg jag som tv-serie, den var bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra men boken är bättre :)

      Radera
  11. Jag tolkade också frågan så och hade liksom ingenting att svara. Svårt den här veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite klurigt beroende på hur man tolkade frågan.

      Radera
  12. En Kepler räckte för mig. För mycket sadistiskt våld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet flera som tycker som du och jag kan till viss del hålla med, men samtidigt är de så spännande så jag måste läsa iallafall..

      Radera