fredag 31 mars 2017

Den otursförföljde Max Crumbly av Rachel Renée Russell

Max Crumbly har precis tagit det första steget in i en ny, läskig värld: South Ridge Middle School!
Det är mycket som är toppen med hans nya skola, men där finns också ett stort problem: Doug Thurston, skolans mobbare, vars nya hobby är att låsa in Max i hans skåp.
Om Max bara kunde vara som hjälten i de serier han älskar eller de som han själv ritar och på något magiskt sätt rymma från skåpet och besegra Thurston.
Problemet är att Max inte direkt har några superkrafter. Hans kusliga och nästan övermänskliga förmåga att känna doften av pizza på flera kvarters avstånd skrämmer tyvärr inga skurkar på flykten...
Men Max kommer ändå att göra sitt bästa för att vara den hjälte hans skola behöver! - Adlibris


Det var en fredag i mars, regnet öste ner ute och himlen kändes mörk redan tidigt på eftermiddagen.
Jag spolade upp ett varmt bad och tittade länge i min bokhög.
Visste att jag inte var så sugen på de deckare jag redan hade påbörjat just då och då föll blicken på en blå bok i högen.

Tog upp den och kollade lite på omslaget och bläddrade lite i den.
Men jo, den kändes lättläst och verkade ganska rolig.

Kan säga det att mitt humör vände ganska snabbt där i badet.
Från att ha varit deppig och hängig så blev jag fnittrig och glad!

Rekommendera denna bok även om jag kanske är för gammal för den så blev jag en mycket gladare människa den där regniga fredagen i mars..

Tack Modernista för boken!

Finns på Adlibris / Bokus

1 kommentar:

  1. Jag har också läst den, och våra döttrar. Jag gillade den, men gillar Nikkis dagbok av samma författare bättre. Litet typiskt att det handlar mest om äventyr när huvudpersonen är en kille, och relationer när det handlar om en tjej.

    SvaraRadera