torsdag 9 mars 2017

Efterlängtad vårläsning

Den här veckan har jag inte varit så aktiv på bloggen och läsningen har gått sådär.
Har varit lite upp och ner med humöret och det har varit mycket annat runtomkring.
Nu är ju helgen iallafall på ingång och det ska bli skönt att ta det lite lugnt.

Nu tänkte jag svara på helgfrågan hos Mia som denna vecka är:

Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)


Syndafloder av Kristina Ohlsson ser jag fram emot att läsa nu så snart som möjligt.

Vill gärna läsa Ett litet liv av Hanya Yanagihara som jag köpte på årets bokrea.

Har väldigt dålig koll på vårens utgivning och är osäker om det är någon bok jag direkt längtar efter.
Är nyfiken på Häxan av Camilla Läckberg och på Sofie Sarenbrants nya så dom två kommer jag förhoppningsvis att läsa.

Har jättemånga böcker i min läshög här hemma som jag vill läsa i vår och hoppas att jag hinner med ett par stycken!



22 kommentarer:

  1. Jag har också mycket i mina läshögar. Till och med några olästa från förrförra årets bokmässa i Göteborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så många böcker man vill läsa och det är lätt att det läggs på hög..

      Radera
  2. Känner igen det där med en stor läshög som man så gärna vill sätta igång med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om man ändå hade mer tid och ro :)

      Radera
  3. Min att läsa NU hög är jätte enorm!! Jag hittar guldkorn här hemma så just nu går det rätt bra med hyllvärmarna i alla fall :) Men Ohlssons, Läckbergs och Sarenbrants böcker jag självklart läsa, gärna NU :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syndafloder står högt upp på listan :)

      Radera
  4. Syndafloder är jag också väldigt nyfiken på :)

    SvaraRadera
  5. Syndafloder ska jag också läsa! Den är en av dom jag längtat länge efter :)

    SvaraRadera
  6. Syndafloder har jag precis läst, och jag kan väl säga att jag rekommenderar den ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul!! Hoppas få läsa den snart :)

      Radera
  7. Verkligen intresserad av Kristina Ohlssons böcker, läser Sjuka själar just nu och tycker jättebra om den, mycket spännande. Så Syndafloder noteras. Alltid kul att upptäcka nya svenska författare man inte tidigare läst. :)

    SvaraRadera
  8. Väldigt många fina böcker i den högen! Syndafloder har jag precis läst ut :)

    SvaraRadera
  9. Det är fint med läshögar, så behöver man inte vara rädd för att bli utan böcker!

    SvaraRadera
  10. Syndafloder ser jag också fram emot massor.

    SvaraRadera
  11. Camilla Läckbergs bok kommer jag säkert att läsa men jag kommer inte att prioritera den.

    SvaraRadera
  12. Ett litet liv missade jag på rean trots att jag hade tänkt köpa den

    SvaraRadera
  13. Sofie Sarenbrants nya är jag nyfiken på, den verkar spännande.

    SvaraRadera
  14. Vill läsa högen här hemma är enorm!!

    SvaraRadera