torsdag 30 mars 2017

Hela Kakan av Kakan Hermansson

"Kära Karin Hermansson, 14 år – det är Karin Hermansson, 34. Det är inte helt lätt att vara tonåring, att gå i åttan och vara den enda feministen i världen. Jag förstår att du står handfallen just nu och undrar en massa saker. Det är skitjobbigt och jag kommer aldrig glömma de här åren. Men jag ska säga dig ett och annat."

I boken Hela kakan så får läsaren verkligen Hela kakan.
Det är personligt skrivet och Karin delar verkligen med sig av sig själv.
Jag tyckte det var intressant läsning, gillade verkligen delarna om Karins eller ska man säga Kakans tonår.

Ärligt talat så visste jag inte så mycket om Karin Hermansson innan.
Minns henne från någon säsong från Idol där jag har för mig att jag tyckte hon var jättehäftig men annars har jag inte så mycket koll.
Har väl hört både negativa och positiva saker om henne i media men inte brytt mig särskilt.

Men efter att ha läst boken så vet jag mycket mera och det är intressant läsning med mycket infallsvinklar jag tidigare inte hade tänkt på.

Däremot känns det i bland som det blir lite för mycket om allting och lite rörigt.
Hänger inte riktigt med i svängarna.

Jag kan tänka mig att den här boken gör sig väldigt bra som ljudbok och jag funderade först på att lyssna på den i stället men eftersom jag fick boken signerad så blev det att jag läste den.
Har du möjlighet att lyssna på ljudböcker så tror jag att Hela kakan kan vara riktigt bra i det formatet.

Betyg:

3/5

Finns på Adlibris / Bokus

2 kommentarer: