tisdag 21 mars 2017

Just nu



Läser jag Kemisten av Stephenie Meyer.

Det går trögt.. 
Har redan läst två böcker emellan bara för att det tar lite emot att plocka upp den här faktiskt.
Har hört att många fått kämpa med de första 100-150 sidorna men att boken efter det verkligen blir riktigt spännande.
Jag är inte riktigt där än men jag ger inte upp!

Har du läst Kemisten och vad tyckte du?






Lyssnar jag även på två ljudböcker.

Svenska brott - Trippelmordet i Uddevalla
av Thomas Bodström och Lars Olof Lampers

Det här är del två i serien om Svenska brott.
Riktigt bra och intressant.

Den tusende följaren
av Jenny Milewski

Tyckte väldigt mycket om boken Yuko av Jenny Milewski och blev nyfiken på den här.

Stella är 17 år och har allt. Vänner, skolans snyggaste pojkvän och massor av följare på sociala media. Kontraktet med det stora managementbolaget är inom räckhåll och förutom mammas tröttsamma tjat om betygen är Stellas liv helt perfekt. Tills Nova Star dyker upp.

Vem är den mystiska tjejen som låtsas vara Stella på nätet, snor hennes fans och raggar killar i hennes namn? Polisen står handfallen och när Stella försöker försvara sig hamnar hon mitt i en hatstorm på nätet. Medan tillvaron rasar blir Stella tvungen att ge sig in i internets mörkaste hörn för att själv hitta svaret på gåtan. Under jakten lär sig Stella en smärtsam sanning, bland tusen trogna följare kan det finnas en du önskar att du aldrig hade mött. -
Från Adlibris


Visst låter det spännande?

Nu ska jag fixa en kopp te, fortsätta med Kemisten och hoppas att jag kommer in i den snart!

6 kommentarer:

  1. Jag tyckte definitivt att den tog fart efter runt 100 sidor, men den är på tok för lång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar bli lte spännande nu :)

      Radera
  2. Jag slutade läsa efter 100 sidor men den ska visst bli bättre ungefär då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har kommit en bit nu och den blir bättre, synd att startsträckan var så lång bara!

      Radera
  3. Bok två i Svenska brott vill jag också lyssna på snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är väldigt spännande, gillar uppläsaren också!

      Radera