söndag 5 juli 2015

En het smakbit på en het söndag!

Tänkte sätta mig på vår uteplats och dricka mitt morgonkaffe men när temperaturen visade på 47 grader så ångrade jag mig.
Alldeles för varmt för mig så fick gå in i stället.
Förhoppningsvis så kommer vi i väg till sjön lite senare för att få lite svalka.

Denna söndagen bjuder jag på en liten smakbit från En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt.
Det här är tredje boken jag läser av Simona och hon är en favorit hos mig.

Min smakbit kommer från sidan 127 i boken:


"Han strök med munnen över hennes igen, nafsade henne i underläppen innan han lät sin mun vandra vidare och snudda vid hennes öra. Hon hade så fina öron,tunna, känsliga och doftande. Han drog in andan,herregud, han älskade den där doften. Hud och antibakteriellt. Sval som en våtservett."

34 kommentarer:

  1. Det stör mig att det är så varmt att det inte ens går att sitta på balkongen, men jämfört med dina 47 så är det ju svalt där. Bara 32 :)

    Simona Ahrnstedt ska jag läsa så småningom, har Överenskommelser i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju solen rakt på vår uteplats så det bli väldigt varmt men efter 13.00 typ så vänder det så på eftermiddagen ligger det runt 30 grader.. Fortfarande för varmt att sitta ute tycker jag..

      Radera
  2. Nej nu ska man inte klaga men fy i helvete vad hett det är och sedan ska det bara bli regn, kan det vara lite normalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag måndag är det lite svalare iallafall!

      Radera
  3. Tack för smakbit. Tack o lov är det lite drägligare temperatur (22 gr.) här hos oss idag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om vår ute termometer har fått solsting för i dag måndag står den på 32 grader och det är det inte i dag!

      Radera
  4. Gillar Ahrnstedts böcker. Har läst ett först tre historiska romaner av henne och sen En enda natt och vill också läsa den här boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst en av de tre historiska romanerna av henne men har de andra två hemma också.

      Radera
  5. "Sval som en våtservett", den meningen passsr bra i den rådande värmeböljan:) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis, tyckte det var lite roligt :)

      Radera
  6. Hennes öron var som en våtservett... Är det en komplimang? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kan det nog vara om det kommer från rätt person ;)

      Radera
  7. Tack för smakbiten. Är jättesugen på att läsa Simona Ahrnstedts böcker.

    SvaraRadera
  8. Jag ska försöka få den första boken i serien läst snart :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. den där våtservetten blir lite komisk tycker jag. om man betänker omständigheterna. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte också det var lite roligt!

      Radera
  10. Fy vad varmt! Nästans så att det blir för varmt, då är det verkligen skönt att få svalka sig! Tack för smakebiten, hoppas du tycker om boken :)

    SvaraRadera
  11. Fy faror vad varmt, längtar så till svalare dagar. Detta mår man ju allt annat än bra av. Jag fick hem En enda natt för ett tag sen, nyfiken såklart även på denna. Tack för smakbiten

    SvaraRadera
    Svar
    1. En enda natt är jättebra den med. Visst är det för varmt men i dag måndag är det lite svalare!

      Radera
  12. Det var lite i varmaste laget... Tack för smakbiten. Ha en bra söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet egentligen inte om jag ska lita på den där termometern. Tror den fått solsting!

      Radera
  13. Tack för smakbiten, den här har jag läst. Ja, har man termometern i solen så kan det skjuta i höjden rejält. Inget att sitta och gassa i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är svårt att andas i den värmen :(

      Radera
  14. Takk for smakebit! Høres bra varmt ut hos dere...

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbiten! Är lite nyfiken på författarens böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är väldigt bra, hennes böcker!

      Radera