onsdag 1 juli 2015

Järnblod av Liza Marklund

Titel: Järnblod
Författare: Liza Marklund
Antal sidor: 394
Serie: Annika Bengtzon Del 11
Förlag: Piratförlaget

Beskrivning från Adlibris:

Annika Bengtzons syster Birgitta är försvunnen. Det sista livstecknet är ett sms - Annika, hjälp mig!

Kvällspressens papperstidning ser ut att gå i graven. Om det inte sker ett mirakel kommer chefredaktör Anders Schyman att gå till historien som den som lade ner den svenska journalistiken. Under tiden pågår en uppmärksammad rättegång om ett ytterst bestialiskt mord på en uteliggare.
Dagarna går och Birgitta kommer inte tillbaka. Hennes försvinnande innebär att Annika måste konfronteras med sitt komplicerade förflutna.


Mina tankar:

Jag har följt serien om Annika Bengtzon genom åren och jag tror att jag läst alla böckerna.
Upplever de ganska ojämna. En del har varit jättebra och en del har varit ganska dåliga.
Men eftersom det här är en serie som följt med mig under ganska många år så ville jag givetvis läsa den sista och avslutande delen.

Innan jag började läsa Järnblod hoppades jag att Liza verkligen skulle lyckas knyta ihop säcken och göra ett bra avslut.

Och ja, jag tycker att hon lyckas med det. 
Boken är något seg i starten men efter ett tag så kommer den igång ordentligt.

Känner mig färdig med Annika Bengtzon nu och tycker att den här serien fick ett bra slut som den förtjänar!


Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon

1 kommentar:

  1. Vad skönt att veta att honlyckas knyta ihop det med ett bra avslut!! Ska läsa den här boken när jag köpt hem den men försöker ju att inte köpa hem fler böcker... men nu trillar det hem böcker i tid och otid pga alla erbjudanden! :P

    SvaraRadera