söndag 19 juli 2015

Söndagens smakbit

Smakbitarna har visst tagit lite semester och är tillbaka som vanligt den 9 augusti men jag fuskar lite och bjuder på en smakbit här på bloggen ändå!

Jag läser Den nionde graven av Stefan Ahnhem men har inte kommit så långt än.
Jag börjar ana att den här kommer vara väldigt otäck men spännande.
Jag läser mest på kvällen just nu och då kanske inte den här boken passar så bra för jag har haft lite svårt att sova på sista tiden.








Min smakbit kommer från sidan 44:

Tankarna for genom Karens huvud. Skulle hon låsa in sig i badrummet eller skulle hon våga sig ut i huset och se efter om det verkligen var någon där? Hon klev upp ur badet och torkade av sig om händerna så hon kunde stänga av musiken. Tystnaden kom så abrupt att hon ryckte till. Hela hennes kropp var nu spänd som en fjäder och hon kände sig som fem år i gen.
Fem år med ett monster under sängen."

5 kommentarer:

  1. Jag bjöd också på bonussmakbit!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns inte som en riktig söndag utan en smakbit!

      Radera
  2. Det finns en smakbit hos mig också! Nu blir jag riktigt sugen på den där boken.

    SvaraRadera