fredag 17 juli 2015

Just nu!

Läser jag Den nionde graven av Stefan Ahnhem.
Det är andra boken om Fabian Risk och jag tycker den är väldigt spännande efter drygt 50 sidor.
Läste den första boken Offer utan ansikte förra sommaren så är du nyfiken på vad jag tyckte om den kika in här!

Vet att jag tyckte det danska språket störde en del i läsupplevelsen av den förra boken och jag hoppades verkligen inte att det skulle vara likadant i den här, men tyvärr visar de sig att det är blandat svenska och danska i den här med.
Så tråkigt tycker jag för jag fattar inget av det så det känns som jag missar lite.

Men, men detta är vad jag läser de kommande dagarna.

Vad läser du just nu?

6 kommentarer:

  1. Har precis börjat på Alias monster av Sue Russell (om Aileen Wuornos)

    SvaraRadera
  2. Jag har nog helt glömt att det var inblandat danska i Ahnhems böcker för det är verkligen någonting jag inte klarar av eftersom jag inte förstår Danska :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte heller danska så bra :(

      Radera
  3. Hur mycket danska är det i den och på vilket sätt? Förstör det mycket? Är den fortfarande läsvärd?
    Gillar din blogg väldigt mycket förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du gillar min blogg :)
      Det är inte så jättemycket danska i boken men det är ändå störande för mig som inte förstår något plus att det bryter läsflytet lite. Jag tycker det känns onödigt att den danska kvinnliga polisen "prat" är danska när hon pratar med en svensk. Däremot om två danska pratar med varandra är det svenska.. Hoppas du förstår vad jag menar. Men båda böckerna är helt klart läsvärda!

      Radera