tisdag 28 juli 2015

Tio Boknördar!



Tisdag och dags för en Top Ten!
Veckans tema är:

 Ten Characters Who Are Fellow Book Nerds

Känns som en klurig en, så får se hur många det blir den här veckan!

* Cath från Fangirl av Rainbow Rowell
Hon både läser böcker och skriver en del själv.

*Liesel från Boktjuven av Markus Zusak
Skäms på mig som aldrig läste klart den här boken, men jag ska, jag ska..
Liesel älskar iallafall böcker!

*Matilda från Matilda av Roald Dahl
Var längesedan jag läste boken men om någon älskar böcker så är det ju Matilda!

*Bella från Twilight av Stephenie Meyer
Hon läste en del i första boken iallafall sen fick hon fullt upp med annat!

*Rory från tv-serien Gilmore Girls
Ingen karaktär från en bok men tyckte att hon skulle få vara med här ändå!

Blev en Topp femma i dag.. inte illa :)
Ska bli kul att se vilka ni andra har kommit på!

12 kommentarer:

  1. Tycker det var självklart att man fick ta med karaktärer från TV- och filmvärlden, det stod inget om böcker :) Rory är given på en sådan här lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Blir nästan sugen på att se om serien nu!

      Radera
  2. Jag hade helt glömt bort Matilda. Som du säger; hon om någon älskar ju böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fundera på att se filmen i gen snart. Den är också bra tycker jag!

      Radera
  3. Liesel har även jag tagit med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser att det var många som hade med Liesel på sin lista.

      Radera
  4. Det var väldigt klurigt denna vecka. Jag kom också på fem stycken, varav Cath och Liesel var två av dem.

    SvaraRadera
  5. Hade jag tänkt på TV så var Rory ett givet val :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är ju tv världens bokälskare nummer ett :)

      Radera
  6. Kat från Lux serien (även booktuber)
    Celaena and Chaol (kanske Dorian?) från Throne of Glas
    Hermione Granger från HP
    Charlie från The perks of being a wallflower
    Dante från Aristotle and Dante discovers the secrets of the universe
    Cath, Liesel och Matilda skulle jag också välja
    Och sen Belle från skönheten och odjuret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte många böcker jag läst där men kul med nya tips!

      Radera