fredag 30 juni 2017

Sveriges bästa författare

Den här gången ställer Annika en väldigt svår fråga:

Vem tycker du är Sveriges bästa författare (just nu, eller genom tiderna)?
Oj, blir min första reaktion..
Jättesvårt. 
Jag gillar så många olika så det är svårt att säga bara en.

Lars Kepler, Simona Ahrnstedt, Camilla Läckberg bara för att nämna några författare vars böcker jag alltid köper men att kalla någon av dem Sveriges bästa författare kanske är 
att ta i..

Nä mitt svar får helt enkelt bli Astrid Lindgren som vanligt.
Tror det är tredje gången som mitt svar blir Astrid i en bokbloggsjerka bara det sista året!

Men hon  var en fantastisk författare och en fantastisk person!

Ska bli intressant att se vad ni andra svara denna vecka.


11 kommentarer:

  1. Lindgren har fått många att läsa.

    SvaraRadera
  2. Haha du och jag svarar alltid astrid ;)

    SvaraRadera
  3. jag tänker att det finns så många fina äldre svenska författare att det är svårt att välja mellan dem. Emelie Flygare Carlén och Elin Wägner är ett par exempel

    SvaraRadera
  4. Astrid Lindgren är verkligen författaren i allas hjärtan på något sätt.

    SvaraRadera
  5. Astrid är verkligen en fantastisk författare.

    SvaraRadera
  6. Ja Astrid är en otroligt bra författare!

    SvaraRadera
  7. Astrid Lindgren är ju ett ganska givet namn.

    SvaraRadera
  8. Astrid var verkligen en bra författare.

    SvaraRadera
  9. Blev till sist utan tvekan Astrid Lindgren för mig med. :)

    SvaraRadera
  10. Ja, vad är väl Strindberg, Lagerlöf, Lagerkvist och Moberg mot Astrid Lidgren...?

    SvaraRadera