torsdag 29 juni 2017

Nemesis av Jo Nesbø



Beskrivning från Adlibris:

"Kommissarie Harry Hole vaknar med huvudvärk och minnesluckor efter en middag hos sin exflickvän. Samma dag påträffas hon död i sin lägenhet. Harry Hole inleder en kamp mot klockan för att hitta gärningsmannen innan han själv grips för inblandning i mordet. Samtidigt mördas en kvinnlig anställd under ett bankrån i Oslo. För att rentvå sitt namn och identifiera rånaren vänder sig Harry Hole till en av stadens mest fruktade brottslingar."

Mina tankar:

Nemesis är den fjärde boken i serien om Harry och har tidigare givits ut med namnet Smärtans hus.
Vet inte varför de har bytt titel men efter att ha läst boken så kan jag tycka att Nemesis är ett mer passande namn men ingen anledning till att byta.

Hur som helst, detta är andra boken jag läser om Harry Hole eftersom jag hoppade över de två första delarna i serien. Ni kan läsa mer om varför jag gjorde det här!

Nemesis är spännande och fylld med olika twister fram och tillbaka.
Kanske att det kan bli en aningen för många turer men samtidigt så gillar jag det.
Det är svårt att räkna ut slutet på förhand kan jag säga.

Är riktigt glad att jag har många delar i den här serien kvar att läsa!

Betyg:

4,5/5

2 kommentarer:

  1. Hm...Då kanske jag också kan hoppa på bok nummer 3 nån gång och försöka ta mig igenom serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig funkade det utmärkt att göra det.
      Har nu köpt på mig hela serien förutom sista boken!

      Radera