fredag 2 juni 2017

Sommarens läsplaner ( Bokbloggsjerka )

I dag är det fredag och det känns verkligen skönt.
Ska bli extra härligt med lite långledigt nu också!
Jag är visserligen arbetssökande och en del tror att man inte njuter ut av ledighet och helg då för att man ändå "bara går hemma" men så är det inte för mig.

Jag går ändå upp klockan sex varje morgon och försöker att hålla i sär vardag och helg även fast jag inte har något jobb just nu.

Men nu var det inte det vi skulle prata om utan det är dags för Bokbloggsjerkan!

Även om det var snöstorm i Arjeplog i dag så finns det mycket som tyder på att sommaren är på väg. Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?

Jag har inte planerat så mycket i sommar, varken semester eller vad jag ska läsa.
Det mesta får nog bli som det bli faktiskt.

Det enda jag vet är att jag ska delta i En förbannad podds readalong som startar upp runt midsommar tror jag. 
Vet inte så mycket information än förutom att boken vi ska läsa tillsammans är Ett litet liv av Hanya Yanagihara.
Det kommer nog fungera som en bokcirkel och vi kommer läsa antal sidor under varje vecka och sen diskutera på deras Facebook sida.

Ser väldigt mycket fram emot det eftersom jag velat läsa den boken ganska länge nu och att göra det tillsammans med andra låter spännande.

Serien om Harry Hole av Jo Nesbø håller jag på och läser just nu och är på bok nummer fem och har köpt på mig till och med bok nummer åtta så de hade varit trevligt att hinna med i sommar, men som sagt jag planerar inget.

En sak som jag verkligen vill göra är att åka till Fjällbacka och kika.
Ser så himla fint ut där plus att man kan gå en "Camilla Läckberg vandring" och se olika platser ifrån hennes böcker.
Lite nördigt, jag vet men jag hade tyckt att det hade varit kul men det får nog bli en framtida resa då ingen annan i familjen är sugen på det.





18 kommentarer:

  1. ska också läsa Ett litet liv för diskussion med andra. författarvandringar är jättekul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att Ett litet liv är en bra bok att läsa med andra!

      Radera
  2. Fjällbacka hade jag gärna åkt till, kanske inte (bara) för att gå en Läckberg-vandring för här snackar vi ju Västkusten :)

    SvaraRadera
  3. En Fjällbackatur låter mysigt. (Jag hade lite svårt att förstå ordet readalong först. Jag läste det som rea-dalong och förstod ingenting 😄)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha inte lätt med alla nya "ord" :)

      Radera
  4. Ett litet liv har jag hört ska vara en bra bok. Är lite nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jättenyfiken på den också, men bävar för att den kanske krossar mitt hjärta..

      Radera
  5. Det är nog ganska skönt att inte planera sommaren alltför mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du säger så, ja man får ta dagen som den kommer!

      Radera
  6. Det tyckte jag lät som bra bokliga sommarplaner :)

    SvaraRadera
  7. Det bästa är nog att inte planera för mycket, om det går, och istället ta det lite som det kommer. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att kunna göra det också.

      Radera
  8. Vardagen är minituöst planerad, blir skönt med en rätt oplanerad sommar (både vad det gäller läsning och semesterplaner i stort).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Vi planerar så mycket hela tiden så det är skönt att bara vara lite också.

      Radera
  9. Jag vet vad du menar med att njuta av ledigheten även när man är arbetslös. Det gäller att skapa sin egen vardagsrytm liksom. Hoppas du får en fin lässommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för förståelse och hoppas din sommar bli bra också :)

      Radera