torsdag 1 juni 2017

Helgfrågan v. 22

Helgfrågan hos Mia den här veckan lyder:

Vad kan störa din läsning?
Jag måste säga Youtube..
Tittar alldeles för mycket där! 
Allt i från vloggar till matlagningsvideo.
Finns allt och det tar ganska mycket av min lediga tid.

Hade jag lagt den tiden på att läsa i stället så hade jag nog hunnit med det dubbla i antalet lästa böcker.

En annan sak som har stört min läsning senaste veckorna är Sims 4.
Brukar få perioder då jag blir sittandes och spela och då kan lätt ett par timmar flyga i väg :)

Annars är det inte så mycket som stör min läsning förutom att de håller på och renovera fasaderna i vårat bostadsområde så det är hantverkare här från morgon till kväll..

Mia hade denna vecka även en bonusfråga:

Brukar ni fira Sveriges nationaldag?


Nej, det brukar jag inte göra. 
För mig är det en helt vanlig dag vilket kanske är synd men jag vet inte riktigt hur man ska fira det faktiskt.
Vet att det är någon aktivitet i stan men det känns inte så lockande.

Kanske ska jag ge mig på och baka en Sverigetårta :)

27 kommentarer:

  1. Ljud utifrån stör mej inte,
    om inte min man eller barnen spelar, så går jag gärna och lyssnar på andra :)

    SvaraRadera
  2. Det känns inte som att nationaldagen firas så mycket, tror inte det händer någonting här där jag bor. Jag spelade sims när jag var yngre, nu spelar jag gärna de olika legospelen och fort är det borta några timmar.

    SvaraRadera
  3. Brukar också fastna framför Youtube, önskar att jag vore bättre på att faktiskt prioritera läsningen, då skulle man säkert få mycket mer läst också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja youtube är verkligen lätt att fastna i :)

      Radera
  4. Det är inte svårt att fastna för än det ena än det andra ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är nog så för de flesta!

      Radera
  5. Youtube har jag ännu inte börjat kolla så mycket på och det är nog lika bra det.

    SvaraRadera
  6. Youtube har jag inte förstått tjusningen med och jag är nog glad för det. Spelar gör jag inte heller, i alla fall inte just för tillfället, men det har hänt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det något man undrar över så kan man söka på youtube och få hjälp :)

      Radera
  7. Youtube har jag inte fastnat för faktiskt men spela spel har hänt =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spel kan lätt ta ett par timmar.. nu är det inte så jättemycket jag spelar men det kan gå i perioder.

      Radera
  8. youtube, spel och Instagram spiller jag ingen tid på. tycker att nationaldagen skulle firas lite mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker nog också nationaldagen borde firas mer, kolla bara på Norge. De vet hur man firar!

      Radera
  9. Barnen ser på Youtube nästan hela tiden när de inte läser eller spelar. Eller gör läxor... Jag har inte fastnat själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om att kolla på olika matlagningsvideo och sånt, få lite tips och ideer till middagen!

      Radera
  10. Jag blir nostalgisk när jag hör Sims. Det spelade jag när det var nytt (och hade betydligt mer tid och innan bokbloggandet osv.). Youtube kollar jag mer på när det gäller pysselgrejer men min son kan sitta massa med youtube och drömmer om att bli en "youtuber".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja det är nog många yngre som drömmer om att bli en youtuber!

      Radera
  11. När man tänker efter är vardagen full av störningsmoment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gäller väl att kunna stänga av lite grann iallafall :)

      Radera
  12. Ja tänk så mycket mer man skulle fått läst om man skippade youtube och allt annat surfande på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade blivit ett par extra timmars läsning :) Minst..

      Radera
  13. Inte lätt o veta hur nationaldag skall firas. Vad jag förstår har det blivit vanligt med picknick, grillning och smörgåstårta då... mat alltså. Så du verkar ju åtminstone vara på rätt spår där med sverigetårtan! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mat är ju alltid gott så kanske man ska unna sig något extra på tisdag då :)

      Radera
  14. Vi hade en 6 juni kommitté där jag bor men när eldsjälarna försvann dog det ut. Nu är det sång på torget.

    SvaraRadera