torsdag 1 juni 2017

Läsningen i maj!



Maj är en av mina favoritmånader och det är inte bara för att jag fyller år under just maj utan mer att jag tycker att det är en väldigt vacker tid.
Men nu är den förbi och det är dags att summera läsningen.

Det blev åtta böcker totalt och det är vad jag brukar hamna på så jag får vara nöjd.

Däremot blev det ingen fullpoängare den här månaden, nu har jag inte recenserat alla böcker på bloggen än men det lutar inte att någon får betyget fem den här gången.
Däremot en hel del böcker som hamnar runt 4 och 4,5.

Jag läste:

* Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson
* Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane
* Nattmannen av Jørn Lier Horst
* Murder bag av Tony Parsons
* Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant
* Nemesis av Jo Nesbø

Lyssnade på:

Rödhake av Jo Nesbø
Hemmet av Mats Strandberg


Månadens bästa:

Eftersom jag gav de flesta böcker den här månaden runt 4 i betyg och det inte var någon som stack ut lite extra så är det jättesvårt att välja just en som favorit den här gången.
Men jag tror ändå att det får bli Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane som blir vinnare i maj.
Kanske just för att det är en chicklit och det var längesedan jag läste en sådan typ av bok och gillade så mycket.

Månadens besvikelse:

Det får bli Murder bag av Tony Parsons som faktiskt fick lägst betyg den här månaden.



Minns ni det här inlägget? 


Jag planerade ju min läsning lite smått för maj månad och hur gick det egentligen?

Som ni ser blev bara tre av de planerade böckerna utlästa men tycker ändå att det var ganska bra.
Inte visste jag att jag skulle snöa in mig på Jo Nesbø under maj...

Kommer nog göra en ny planering för juni just för att det är kul att se vad som faktiskt blir läst!

8 kommentarer:

  1. Jag kanske borde läsa min Mhairi McFarlane som jag har stående då :) Murder bag har jag känt mig nyfiken på, men det gick nästan över nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du sugen på något småroligt så tycker jag absolut du ska prova McFarlane.
      Har läst två böcker av henne och bägge har varit jättebra.

      Radera
  2. Nu blev jag sugen på att läsa något av McFarlane! :)

    SvaraRadera
  3. Du ser ut att ha läst mycket spännande denna månaden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit en bra läsmånad även om det inte blev någon "wow-bok"

      Radera
  4. Det är inte lätt att veta vad man kommer snöa in sig på och sen när man får hem överraskningar så blir det svårt att hålla läsplanen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var svårt att hålla sig till planeringen men samtidigt ganska kul att försöka :)

      Radera