fredag 30 juni 2017

Ljudbok och sushi - Två favoriter

Häromdagen gjorde jag hemmagjord sushi och ni som har provat att göra det vet att det tar sin lilla tid.
För mig funkar det nästan lite som terapiarbete och jag som inte annars tycker om att laga mat tycker det är ganska trevligt att göra just sushi.

Under tiden som man förbereder riset för det tar ganska lång tid, det ska tvättas, koka och svalna så passar det bra att lyssna på ljudbok.

Jag lyssnar just nu på Vargarnas tid av Elisabet Nemert som är en av de nominerade böckerna i Årets bok 2017.
Har kommit ungefär halvvägs och det är en väldigt spännande och intressant bok.
Den utspelar sig i Sverige under andra världskriget och man får följa ett par personer genom kriget och hur deras liv och hur de själva förändras.
Väldigt bra bok och det märks att författaren har gjort ordentlig research.

När riset väl är färdigt så ska innehållet i sushirullarna göras i ordning.
Jag brukar oftast ha lax, avokado, gurka och morötter i mina.

Jag lyssnar på mina ljudböcker i mobilen och använder tjänsten BookBeat, där det finns tusentals titlar att både lyssna på och att läsa.

Vill du prova på en månad kostnadsfritt så kika HÄR!
Detta inlägg är i samarbete med BookBeat

Så här blev mina sushi som jag gjorde!
Himmelskt goda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar