torsdag 15 juni 2017

Helgfrågan v. 24


Denna gång handlar Helgfrågan om Årets bok:

Har ni läst någon av böckerna?
Jag har läst tre ut av böckerna nämligen Björnstad av Fredrik Backman, Flickorna av Emma Cline och Störst av allt av Malin Persson Giolito.
Planen är att även hinna läsa Ett litet liv av Hanya Yanagihara nu i sommar.

Störst av allt har jag lagt min röst på i Årets bok än så länge.

Även denna gång bjuder Mia på en liten bonusfråga:

Gillar ni lästutmaningar?

Ja, jag gillar läsutmaningar men det är först de sista året jag börjat göra det.
Tidigare deltog jag aldrig i sådana utmaningar eftersom jag tyckte att det blev stressigt och inte alls lika kul att läsa.
Men nu slappnar jag av mer och tar det som det kommer.
Blir det massor sidor lästa är det jättebra men blir det inga sidor så är det helt okej det också. 

23 kommentarer:

  1. nej, jag vill inte säga till min omgivning att jag hellre läser än umgås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det kanske kan vara otrevligt :)

      Radera
  2. Jag är bara med på utmaningar som passar mig tidsmässigt, kring jul är det svårt att hinna läsa när man ska fixa så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i bland kanske man inte hinner läsa just under en utmaning.

      Radera
  3. Störst av allt tyckte jag mycket om. Björnstad ligger i lyssnarhögen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björnstad gillade jag jättemycket också dock tog det ett tag innan jag kom in i den.

      Radera
  4. Utmaningar kan vara kul så länge man inte blir stressad eller pressad av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, blir man stressad eller pressad är det inget kul.

      Radera
  5. Störst av allt och Björnstaden är två starka favoriter hos mig =)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja läsa Störst av allt, men den har jag inte läst än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en bra bok som väntar då!

      Radera
  7. utmaningar som känns stressande är inte bra. Giolito har jag läst och den gillade jag mycket. ska nog läsa några till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du hinner med ett par stycken då!

      Radera
  8. Jag måste läsa Störst av allt.

    SvaraRadera
  9. Björnstad står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
  10. Flickorna hoppas jag få läst senare i sommar.

    SvaraRadera
  11. Nej, man får inte ta en utmaning för allvarligt utan bara som en kul grej. Det är ju roligt att se hur det går för alla och vad alla väljer att läsa. Jag tyckte slutligen om Störst av allt men eftersom jag tyckte första hundra sidorna var måttligt intressanta så tycker jag bäst om Flickorna av böckerna jag läst.

    SvaraRadera
  12. Jag får se om jag läser Flickorna. Annars blir det rätt få utmaningar för mig och jag kämpar inte jättehårt med dem. Men när jag triggas att läsa lite annat eller ta tag i mina hyllvärmare så är det positivt.

    SvaraRadera
  13. Så tänker jag också om läsutmaningar, ingen stor sak om jag inte läser så mycket. Mest tycker jag att det är kul att se vad andra läser och ha en liten minigemenskap kring utmaningen under en period.

    SvaraRadera