fredag 23 juni 2017

Midsommarutmaning Dag 1

I går, torsdag var första dagen för Mias läsutmaning som pågår fram till söndag kväll.

Tänkte försöka göra en liten uppdatering varje dag hur det har gått med läsningen.

Dag 1:

Lyckades helt gå i från min planerade läshög redan första dagen.
Kan det vara rekord kanske :)

Kikade lite på Bokus och då dök boken  På andra sidan förlåtelsen av Thordis Elva upp som tips och jag har den boken liggandes och blev lite nyfiken på den.
Började bläddra lite och sen helt plötsligt hade jag sträckläst 100 sidor.

Slutade med att jag läste ut hela i går.
Väldigt gripande och tung läsning som jag tror jag måste smälta lite.

Iallafall så blev det 307 sidor läst från den boken.

Lyssnade även på ljudboken Vargarnas tid av Elisabet Nemert en liten stund och det motsvarade 41 sidor från boken.

Totalt: 348 sidor

Känner mig väldigt nöjd efter första dagen men eftersom jag har dragit på mig världens förkylning och feber så är jag typ förvisad till soffan/sängen och mina böcker.



8 kommentarer:

  1. Tråkigt att du är förkyld men härligt med en rivstart i läsningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju inte så mycket annat att göra just nu :)

      Radera
  2. Trist med förkylning men skönt med en sådan bra start!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var väl tur i oturen att bli förkyld just denna helgen!

      Radera
  3. Tråkigt med förkylning. Men oj vilken bra start du fick trots det. Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. På andra sidan förlåtelsen har jag med i min utmaning också men den kommer jag nog inte hinna börja läsa ens. Men ser fram mot att läsa den efter boken jag läser nu.

    SvaraRadera
  5. Hoppsan, det var inte lite du hann med att läsa. Krya på dig!

    SvaraRadera