måndag 17 februari 2014

5 frågor om böckerna i din bokhylla

Har blivit utmanad av Carro att svara på lite frågor!

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.

Egentligen vill jag svara Expeditionen: Min kärlekshistoria av Bea Uusma för de är den enda bok jag vill läsa just nu, men eftersom detta ska handla om böckerna i min bokhylla så får jag tänka om lite.
Jättesvårt efter som jag har sånt sug efter ovanstående bok just nu att jag inte kan tänka på någon annan bok men.. 
Men det får bli 22/11 1963 av Stephen King då.

2. Den bästa boken du har hemma.

Jättesvårt men det blir Stephen King här med men Under kupolen.
Så himla fantastiskt bra bok!! 
Är du nyfiken hittar du min recension här!

3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Kan inte komma på någon just nu..

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.

Den tomma stolen av J.K Rowling.
Var jättesugen på den här och köpte den direkt, lite för att jag gillade omslaget med. Men sen blev den inte läst.
Nu efteråt så har ju inte recensionerna varit jättepositiva så det gör att jag har ännu mindre lust att ta tag i den.
Men någon dag, någon dag...

5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.

Brukar inte köpa böcker enbart för omslag måste finnas iallafall lite mer bakom ett bokinköp.

Har ingen koll alls vilka som gjort detta så är du sugen så varsågod!


2 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa dina svar =) Och vad bra att du tyckte så mycket om "Under kupolen" som jag absolut ska läsa snart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att se vad du tycker om den!

      Radera