tisdag 4 februari 2014

Det kommer aldrig mer vara du av Anne-Lie Högberg

Titel: Det kommer aldrig mer vara du
Författare: Anne-Lie Högberg
Antal sidor: 231
Förlag: Litet förlag

Beskrivning från Adlibris:

"Det kommer aldrig mer vara du" är en relationsroman om att gå stark ur motgångar. Agnes man lämnar henne för hennes bästa väninna. Övergiven och med krossat hjärta ska hon ta hand om jobb, barn - och sig själv. Författaren skriver igenkännande om känslan att inte vara något värd och kraften att komma igen.



Mina tankar om boken:

Trots att jag själv aldrig har varit i Agnes situation så kan jag känna hennes smärta och förtvivlan i början av boken.
Det gör ont att bli sviken av den som man litar på mest och den känslan strålar ut från  boken till läsaren.

Lättläst och korta kapitel gör att sidorna bara flyger fram . I bland får jag stanna upp, lägga i från mig boken och fundera lite.

Vi får följa Agnes under ett år och det är mycket som händer.
Agnes utvecklas som person och det är spännande att få ta del av hennes resa.
Tyckte väldigt bra om Agnes som karaktär, hon kändes verklighetstrogen och äkta.

Boken är välskriven med ett bra driv som gör det svårt att sluta läsa.

Vill du läsa något som känns trovärdigt och lämnar en känsla av hopp efteråt så rekommendera jag denna lilla pärla!

Betyg:

5/5


Köp boken på Adlibris / Bokus



1 kommentar: