söndag 2 februari 2014

Söndagens smakbit

Då var det söndag igen och dags för en liten smakbit.

Jag har verkligen fastnat för Linwood Barclays böcker och läser just nu fjärde boken ut av honom.
Har inte läst de tidigare i någon ordning men eftersom de är helt fristående så spelar det ingen roll.

Boken jag läser nu heter Tro dina ögon och är den senaste som finns översatt.
Åh de är så bra!

Tycker alla som gillar spännande böcker med lite twister borde läsa dessa böcker!

Min smakbit kommer från sidan 148:

" Dörren går upp.
Kedjan ligger inte på.
Hon öppnar dörren en centimeter och lyssnar. Hon ser en skymt av ett kök, och bortanför det ett litet vardagsrum, med en utdragen bäddsoffa.
Det bor två personer i lägenheten. Om offret inte är den som använder bäddsoffan måste hon befinna sig i sovrummet.
Nicole gissar på att det är rummet till vänster om vardagsrummet.
I en enda smidig, ljudlös rörelse drar hon upp dörren, går in och stänger den bakom sig."

7 kommentarer:

  1. "spännande böcker med lite twister" er absolutt bøker for meg. Jeg elsker når forfatteren leker med oss og kommer opp med løsninger som det bygges opp til i teksten, men som vi likevel ikke ser :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  2. Jag har två olästa av honom i hyllan och två har jag också läst. Det brukar vara en och annan twist i hans böcker, verkar det :)

    SvaraRadera
  3. Tänk, jag tror inte jag läst någon av honom... Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Ett namn som dyker upp på bokbloggar då och då, men som jag personligen inte har läst. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  5. Barclay står på läslistan, verkar ju lovade :)

    SvaraRadera
  6. Har ikke lest noe av denne forfatteren, men siden du allerede er på fjerde boken regner jeg med han skriver godt. Så noterer meg ned navnet, takk for tips!. Takk for smakebiten også! Ha en fin kveld!:)

    SvaraRadera