lördag 15 februari 2014

Alltför nära av Linwood Barclay

Titel:  Alltför nära
Författare: Linwood Barclay
Antal sidor: 404
Förlag: Pocketförlaget

Beskrivning från Adlibris:

17-årige Derek har kommit på den perfekta planen för att kunna få vara ifred och hångla med sin tjej. Han ska gömma sig i sin bäste väns hus när familjen reser bort. Men bara en kort stund efter avfärd kommer familjen tillbaka och Derek gömmer sig i källaren. Plötsligt ringer det på dörren. Sen hör han de första två skotten, ett skrik och sen ett skott till. Fotsteg närmar sig, dörren till källaren öppnas...
När familjen Cutters grannar, den socialt välanpassade familjen Langley, skjuts till döds i sitt hem i den slumrande småstaden Promise Falls, börjar gamla synder flyta upp till ytan. Rädslan håller familjen Cutter i ett järngrepp. Mönstret blir tydligare och tydligare. Har mördaren verkligen gått till rätt hus?

Mina  tankar om boken:

Detta är tredje boken jag läser av Linwood Barclay. De  två tidigare har varit mycket bra så jag hade höga förväntningar på den här.
Tyvärr håller inte denna riktigt samma klass tycker jag.

Den var inte alls lika spännande och upplösningen var lite sisådär.

Däremot tycker jag om Linwood Barclays sätt att skriva. Man får lära känna karaktärerna ordentligt, de bli intressanta att läsa om och man bry sig om vad som händer med de.

Jag kommer att läsa alla böcker jag får tag i av den här författaren så fort som möjligt, för trots att detta inte var en fullpott så är jag ändå sugen på mera!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar