torsdag 27 februari 2014

Kanuld på mammutslätten av Cato Thau-Jensen

Titel: Kanuld på mammutslätten
Författare: Cato Thau-Jensen
Antal sidor: 123
Förlag: B.Wahlströms


Beskrivning från Adlibris:

Kanuld är neandertalare. Han bor med sin missnöjda mamma och sin misslyckade mammutjägare till pappa som mest vill uppfinna onödiga manicker. Kanuld är hungrig för jämnan, mamma har fått nog och tänker lämna familjen för den betydligt mer framgångsrike mammutjägaren i grottan bredvid. Dessutom bor de vid en vulkan som kan få ut¬brott när som helst, grannens son är en mobbande plågoande och istiden verkar närma sig. Det ser minst sagt mörkt ut. Hur ska familjen kunna hålla samman? Kanuld och hans bästis ger sig sjutton på att fixa biffen.

Mina tankar om boken:

Fick chansen att läsa den här boken genom Booked och även fast jag kanske inte är rätt målgrupp så tyckte jag boken var helt okej.
Den är väldigt söt och smårolig.

Hade ändå hoppats på lite mer spänning och det tar ganska lång tid in i boken innan de faktiskt händer något.

Bilderna i boken är jättecharmiga och det är nog det jag gillar mest ut av allt!

Kan tänka mig att boken passar att läsa ihop med någon i 7-9 års ålder.

Betyg:

3,5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar