söndag 23 februari 2014

En spännande smakbit



Har fått en hel del läst i helgen, har bland annat läst ut två böcker och i går kväll var det äntligen dags att påbörja Bea Uusmas bok Expeditionen Min kärlekshistoria.

Tror att de flesta känner igen den här boken och vad den handlar om.

Den handlar om polarexpeditionen år 1887 som blev totalt misslyckad och författaren Bea Uusma söker nu svar på vad som hände egentligen.

Väldigt spännande och jag har redan bestämt mig att ta en tur till Gränna och Andremuseet som ligger där!




Min smakbit kommer från sidan 19:

"I så många år har jag suttit på middagar och tröttat ut ointresserade familjemedlemmar, vänner och obekanta med detaljer om Nils Strindbergs blankslitna skosulor. Nu måste jag avsluta det oavslutade. Jag måste lösa gåtan, men jag kommer aldrig göra det om jag inte tar mig längre in i expeditionen. Jag måste försöka följa dem."

15 kommentarer:

  1. Ja den här är jag väldigt sugen på att läsa. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  2. Intressant! Och jag har nära till Gränna. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en intressant bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Har aldri hørt om denne , virker spennende.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att jag får hem min i veckan :)

    SvaraRadera
  6. Är jättesugen på den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Denna kommer med min rea-beställning, ser MYCKET fram emot att läsa den!

    SvaraRadera
  8. Bor ett stenkast ifrån museet men har ändå inte vart där sen jag gick i mellanstadiet och då tyckte man inte det va så intressant i den åldern...men den här boken skulle jag gärna vilja läsa.

    SvaraRadera
  9. Denna har jag längtat efter sedan jag hörde talas om den första gången... researchen som Uusma gjort för denna bok är ju något utöver det vanliga! :) tack för smakbit!

    SvaraRadera
  10. Den här vill jag verkligen läsa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  11. Den här står på läslistan :)

    SvaraRadera
  12. Den här har jag också tänkt mig att läsa. Tack för påminnelsen! :-)

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten, den här boken dyker upp på rätt många bloggar just nu :-)

    SvaraRadera
  14. och hon planerar att skriva en bok till!

    SvaraRadera
  15. Virker som en spennende bok, tusen takk for smakebiten :-)

    SvaraRadera