lördag 15 februari 2014

Bokbloggsjerka 14-17 Feb

Annikas bokbloggsjerka denna vecka lyder:

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.

Fördelar:
Att man kan få ta del av andras historier och liv.
Man lär sig något nytt i bland.
Man kan fly sitt egna liv och komma till andra världar och tidsperioder.
Känslan när man bli helt uppslukad av en bok är nog det bästa som finns!

Nackdelar:
Pressen.
Att det finns så mycket man vill läsa på en och samma gång.
Att man vill läsa det senaste hela tiden så de äldre böckerna man har hemma inte alltid hinns med.

Jag har inte så mycket tips om hur man får mer tid till att läsa.
Kämpar ganska mycket med det själv.
Eftersom jag arbetar nästan heltid och har familj så blir det inte alltid så mycket tid över.
Men mycket handlar om hur man väljer att spendera sin fritid.
Jag tittar knappt aldrig på tv eller film och jag behöver oftast inte så mycket sömn!

Däremot önskar jag att jag var en sån som kunde läsa överallt.
Typ i kön på Ica eller samtidigt som jag laga mat osv.. men jag måste ha lugn och ro runt omkring mig för att kunna läsa.





9 kommentarer:

  1. Hmm, ja det där med pressen kan faktiskt bli lite jobbig ibland. Men som tur är så är ju fördelarna helt klart fler :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja att fördelarna är fler vet nog de flesta bokslukare!

      Radera
  2. När jag börjar läsa måste det vara ganska tyst och lugnt, när jag väl kommit in i boken så tål jag mer. Så det är tur att jag går på bussen när den nästan är tom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte läsa när jag åker buss eftersom jag blir åksjuk :(

      Radera
  3. Ja, det är många böcker som pockar på och det kan ju blir en viss press ibland.

    SvaraRadera
  4. Jag läser gärna när jag reser, så mitt förra jobb, med många tjänsteresor var perfekt! Nu får jag leta mer efter tiden...

    SvaraRadera
  5. Kan tycka att lugn och ro runt ändå ger mest av läsningen, även om spårvagnen funkar rätt bra är det inte samma som hemma i soffan :)

    SvaraRadera
  6. När jag är hemma har jag svårt att läsa om tv:n är på. Men jag har inga problem att läsa på fik (bara ibland om det pågår någon intressant diskussion vid bordet bredvid ;))

    SvaraRadera
  7. Det är svårt att få tiden att räcka till!

    SvaraRadera