måndag 3 februari 2014

Vilseledd av Linwood Barclay

Titel: Vilseledd
Författare: Linwood Barclay
Antal sidor: 408
Förlag: Pocketförlaget

Beskrivning från Adlibris:

Davids fru Jan försvinner när familjen besöker en nöjespark. Polisen hittar inga spår efter henne, och misstänker att det är David som mördat Jan. I ett försök att rentvå sig själv börjar han göra egna efterforskningar. Men inget av det han hittar stämmer överens med den Jan han känt och älskat i flera år. David tvingas ställa den mycket obehagliga frågan: känner han verkligen personen han är gift med?


Mina tankar om boken:

Har haft den här boken i hyllan ett tag men har inte varit så sugen på den. Men när jag såg att Stephen King hyllat den så var jag tvungen att läsa den och det ångrar jag inte!

Älskar böcker som den här, jättespännande och fullt med twister. 
Linwood Barclay lurar sina läsare hela tiden om och om i gen och jag njuter av varje sida!

Boken börjar ganska lugnt och man få lära känna huvudpersonen David, efter ett tag trappas tempot upp och till slut kan man inte lägga boken i från sig.

Själva historien påminner en del om Gone Girl av Gillian Flynn som jag tyckte var jättebra men frågan är om inte denna är bättre?

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar