tisdag 25 februari 2014

Bokrean, en besvikelse?

Tidigt i dag innan jobbet gav jag mig ut på bokrean. En av årets höjdpunkter för en bokälskare.

Hoppades att jag skulle mötas av köer, massa glada människor och kanske till och med ballonger. Men nej, butiken var tom förutom personalen.

Kikade runt bland hyllorna och kände missnöjet växa inombords.
Nä, fanns inget som passade mig.
Rean inom ungdomsböckerna kändes som ett skämt.
Såg Twilight böckerna men inte så mycket mer..

Åkte till nästa bokaffär och utbudet var ungefär det samma, förutom att de hade Miss Peregrines hem för besynnerliga barn för 50 kronor så den fick i alla fall följa med hem.
Kan ju inte komma hem helt tomhänt efter en bokrea..

Har hittat 4-5 böcker på Adlibris rea som jag kanske klickar hem.. Har inte bestämt mig än..

Hur gick det för dig på bokrean? Fyndade du något?

10 kommentarer:

  1. Jag fyndade en hel del, fast hälften på Myrorna för de har ju halvapriset på sina böcker nu när det är bokrea :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj hoppas att du hittade massa kul då!

      Radera
  2. Hm ja det är tråkigt att bokrean har förlorat sin charm..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och i dag var jag på ica och deras bokrea var bättre än bokaffärens tyckte jag!

      Radera
  3. Jag hittade några klassiker, men jag håller med om att utbudet var dåligt. Och det var verkligen lite folk där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var på icas bokrea i dag och där var det lite bättre!

      Radera
  4. Jag gick i flera affärer efter jobbet idag och oj vilken besvikelse. Vissa hade verkligen ingenting som jag drogs till, trist. Men två böcker fick följa med från Akademibokhandeln

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte akademibokhandeln där jag bor :(

      Radera
  5. Ja det är inte speciellt bra utbud. För de som gillar deckare kan jag tänka mig att det finns rätt mycket att välja på.. Men ungdomsböcker och fantasy är nästan alltid riktigt kasst utbud.. Men på nått sätt lyckades jag ändå beställa hem rätt många böcker från nätet.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar deckare men oftast är det ju en del i en serie som de rea ut och då måste jag ändå köpa de andra.

      Radera