onsdag 19 februari 2014

Lite tankar en grå eftermiddag i februari

Det är sällan jag läser om mina böcker. Det är synd.
Finns ett par böcker som jag läst både en och två och flera gånger.
Bland annat några böcker av Lesley Pearse, Marian Keyes och Twilight.

Detta var långt innan jag började bokblogga och sen dess har jag inte läst om en enda bok.
Dels beror det på stress och att jag vill l äsa så mycket som möjligt men det beror också på andra bokbloggare.
Ni ger mig så mycket boktips att det hela tiden finns nytt att läsa!

Men på ett sätt så saknar jag omläsningarna.
De här att komma tillbaka till en plats och till karaktärer man tycker om men samtidigt lära känna allt på nytt och upptäcka nya små detaljer!

Härom dagen räknade jag min olästa böcker och de landade på runt 100 stycken. Vill ju läsa de flesta ut av de och då känns inte omläsningar så aktuellt.
Samtidigt kommer det hela tiden nya böcker så hur mycket jag än läser så minskar aldrig högen med olästa böcker.

Och de här med att sluta köpa böcker.. näää det är inget för mig!!


2 kommentarer:

  1. Omläsningar kan vara mysiga när lusten för att läsa andra olästa böcker ligger nere på botten.

    Min nya adress till bloggen är: lexielaser.com :)

    SvaraRadera
  2. Omläsningar får man trycka in ändå även om suget efter olästa böcker är så enormt! Jag försöker behärska mig och inte köpa lika mycket böcker som tidigare utan dra ner på det i alla fall lite, med undantag bokrean tror jag....

    SvaraRadera