fredag 8 maj 2015

Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

Fredag och bokbloggsjerka.

I dag är frågan hur vi bokälskare får plats med alla våra böcker!

Det enkla svaret på den frågan är att det gör jag inte..
Nä men i bland känns det som jag har böcker överallt.
Mina bokhyllor är ganska överfyllda och jag är inte den mest ordningsamma personen så det är huller och buller i hyllorna.

Dessutom har jag ganska många bokhögar uppe i sovrummet på golvet och sängbordet.
Vet att jag borde ta bättre hand om mina böcker men har inte riktigt kommit på hur jag ska lösa problemet eftersom jag knappast får plats med fler hyllor.




32 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja ha ett magiskt rum för böckerna, ett som blir större om det behövs :)

    SvaraRadera
  2. Bokhögar ja... De tenderar att föröka sig när hyllorna är tvärfulla ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen så älskar jag mina bokhögar, tycker det är fint att ha de liggandes.
      Vet inte om resten av familjen håller med mig ..

      Radera
  3. jag lyckas på ett magisk sett få in en liten bokhylla här och där :)

    SvaraRadera
  4. Godt å høre at vi er flere som stabler over alt ;)

    SvaraRadera
  5. Bokhögar är charmigt och skapar hemtrevnad!

    SvaraRadera
  6. Ja med överfulla hyllor så blir det lätt högar lite här och var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sen så är det ganska snyggt med bokhögar!

      Radera
  7. Bokhögar? Ja, de poppar upp här och där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har ju en tendens att göra det :)

      Radera
  8. det är jättetrevligt med bokhögar. när man ser bilder från författarhem har de ju ofta böcker och papper precis överallt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det ser ganska så mysigt ut!

      Radera
  9. Bokhögar fungerar ju så varför inte!

    SvaraRadera
  10. Ett tag hade jag staplar i trappan, men de utgjorde en säkerhetsrisk enligt maken.

    SvaraRadera
  11. Bokhögar är nog ett magiskt fenomen, ett som ständigt förökar sig så fort man inte tittar på dom!

    SvaraRadera
  12. Jag har ganska fullt i min bokhylla just nu och måste kanske snart skaffa en till. Dessutom så rensade jag ur den för ett tag sedan så jag har flera kassar uppe på vinden i förrådet :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Nä, det enkla svaret är verkligen "det gör jag inte"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men ändå skaffar vi fler böcker :)

      Radera
  14. Jag har bara två bokhögar, en vid nattygsbordet och en vid läshörnan.

    SvaraRadera
  15. Den enda bokhögen jag har just nu är de som ska filmas en haul till, annars är de faktiskt i bokhyllorna :)...även om det kanske ligger lite böcker på böcker i hyllorna :)

    SvaraRadera
  16. Jag måste ha ordning på mina böcker så jag vet exakt var en viss bok är och jag blir tokig om jag ska hämta en bok å den är på fel plats så jag måste leta massor!! :/

    SvaraRadera
  17. Bokhögar handlar för mig om biblioteksböcker. För övriga böcker gäller att får de inte plats i hyllorna är det dags att rensa. :)

    SvaraRadera
  18. Bokhögar har jag lite varstans just nu. Den där eviga platsbristen.

    SvaraRadera
  19. Bokhögar verkar komma upp som svampar ur jorden... ;)

    SvaraRadera