söndag 17 maj 2015

Söndag och smakbit

Denna helgen har det varit fullt upp så det har inte blivit jättemycket läst.
Just nu läser jag Sonen av Jo Nesbø och det är den första boken jag läser av författaren.
Har kommit en tredjedel och tycker att den börjar bli riktigt spännande.

Min smakbit:

"Vi ska knacka dörr efter potentiella vittnen. Du kan börja med att ringa på hos dem som har balkonger mot älven. Och sedan ska vi finkamma arkiven efter potentiella nackknäckare."
Simon blundade och drog in luften. "Är inte Oslo härligt på sommaren?"

36 kommentarer:

  1. Drypande ironi är alltid ett välkommet inslag i en deckare ;)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det behövs nog lite ironi i bland, annars kan det bli för tungt!

      Radera
  2. Den boken gillade jag. Ska börja läsa Blod på snö som släpps i veckan snart, får vi se hurdan den är. Lite skillnad i formatet dock, den är bara 170 sidor tjock. Ha en fin fortsättning på söndagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev väldigt förvånad när jag såg att den bara var 170 sidor.. Hoppas den är spännande!

      Radera
  3. Tack för smakbiten - den här boken gillade jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra. Jag gillar den mer och mer :)

      Radera
  4. Fick denna i julklapp förra året, men den har ännu inte lyckats ta sig överst i att-läsa högen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du läser den snart för den är riktigt bra!

      Radera
  5. Har läst en eller två av hans böcker men fastnade inte. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  7. Jag har inte läst ngt av författaren, men funderar på att göra det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova den här, den är fristående så man måste inte läsa andra böcker före.

      Radera
  8. Tack för smakbit! En lovordad bok detta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många som läst och gillat den!

      Radera
  9. Tack för smakbiten! Gillar Nesbö och böckerna om Harry Hole men fick inte riktigt till det med denna, kanske jag gav upp för tidigt? borde jag ge den en ny chans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med om att den är lite rörig i början med mycket olika personer osv. Men efter ett tag bli den riktigt bra. Tycker absolut att den är värd en chans till :)

      Radera
  10. Tack för smakbiten! Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, och en trevlig vecka eftersom helgen snart är slut :)

      Radera
  11. Tack för smakbiten och ha en bra kväll :)

    SvaraRadera
  12. Nesbö har jag försökt läsa i olika omgångar. kanske skulle man helt enkelt börja med Sonen? tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är första boken jag läser av honom så jag vet inte så mycket om de tidigare.

      Radera
  13. Den ska jag absolut läsa. Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
  14. Den serien har jag inte kommit så långt i

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här tillhör inte hans andra serie utan är helt fristående.

      Radera
  15. Denna är jag lite sugen på att läsa :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tillfälle till det.

      Radera
  16. Alltid viktigt att kunna stanna och lukta på blommorna :)

    SvaraRadera
  17. Fin smakebit. Har selv ikke lest ferdig en eneste Nesbø-bok…

    SvaraRadera
  18. Tror inte jag läst något av Nesbø. Men det var en trevlig smakbit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna är nog bra att börja med om man inte vill läsa hans andra serie.

      Radera