söndag 3 maj 2015

Söndag och smakbit

Söndag och dags för veckans smakbit.

Vet inte om det är de sista veckornas diskussioner om klassiker som har påverkat mitt val av bok den här söndagen.

Har läst väldigt mycket i helgen och nu på morgonen hade jag ingen påbörjad bok så efter lite plockande i bokhyllan så bestämde jag mig för att ge Dödssynden av Harper Lee en chans.

Känner ju till en del om den här historien och det ska bli intressant att nu läsa den själv.


Eftersom jag inte börjat läsa den än så kommer min smakbit från baksidan!



35 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! För övrigt såg jag att du tänkte läsa Kvinnan på tåget i Spänningsutmaningen i maj. Jag tänkte också läsa den!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att vi läser samma bok i maj! Jag har redan läst ut den och det ska bli spännande att se vad du tycker sen!

      Radera
  2. Denna har jag tänkt läsa! Får se om jag hinner läsa den innan uppföljaren kommer ut på svenska :) Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, de hade jag glömt bort att det skulle komma en uppföljning. Då är det väl på tiden att läsa den här.

      Radera
  3. Denna passade inte riktigt mig och jag blev lite besviken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt. Vet inte alls om det är min typ av bok men jag ska ge den en chans iallafall :)

      Radera
  4. Var länge sedan jag läste denna klassiker o blev nyfiken på att läsa om den nu. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft boken ganska länge och har tänkt läsa den innan men det kommer alltid andra böcker emellan. Nu ska den få en chans :)

      Radera
  5. Den här började jag lyssna på för ett tag sen, men det gick inte så bra, tror att jag ska testa och läsa den istället. ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa böcker kan vara lättare att läsa i stället.

      Radera
  6. Å, det här är ju definitivt en bok jag måste läsa nån gång. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den här älskade jag när jag läste den :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Hoppas jag kommer göra det med.

      Radera
  8. Undra om det är något för mig.Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Jag har ännu inte lyckats läsa denna. Snart! ;) Tack för smakbiten och ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  10. Den här köpte jag i USA för en månad sen och har planer på att läsa den snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. Ska bli spännande att höra vad du tycker sen!

      Radera
  11. Om du tycker om den har du ju en fortsättning att se fram emot nu i sommar - ett bortglömt manuskript som kommer ut alla dessa Herrans år efter den första :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har ju hört talas om det, kanske blir det att man läser den senare då!

      Radera
  12. Den här ska jag också se till att läsa (så småningom...) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en hel del sådana böcker med!

      Radera
  13. Jag är lite nyfiken på att läsa den snart, det verkar ju som hon skrivit en uppföljare nu nyligen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller om hon skrev den för längesen men det är först nu den har blivit offentlig. Vilket fall så låter det intressant.

      Radera
  14. definitivt en klassiker! borde läsa om. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kände att det kanske var tid för en klassiker nu.

      Radera
  15. Tack för smakebiten! Jag har inte läst den, men känner att jag måste göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tillfälle att göra det. Trevlig kväll!

      Radera
  16. Den här har jag tänkt mig att läsa så småningom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  17. Jeg har Drep aldri en sangfugl av forfatteren. ER det den samme? (Don`t kill a mockingbird)

    SvaraRadera