torsdag 21 maj 2015

Du föll och jag för dig av Lina Stoltz

Titel: Du föll och jag för dig
Författare: Lina Stoltz
Antal sidor: 262
Förlag: Rabén & Sjögren


Beskrivning från Adlibris:

Första gången Frida ser Jakob är det som om hela världen stannar. Han går, men hans blick har lämnat brännmärken i henne.

De dras till varandra med en kraft som inte går att stå emot - den välartade prästdottern och den struliga hockeykillen. Men när Frida hör rykten om att Jakob använder droger och börjar misstänka att han döljer saker för henne, känns kärleken inte så lätt längre. Kanske är det inte så enkelt som i Metallicas låt "Nothing Else Matters".


Mina tankar:

Jag vet inte riktigt om den här boken var något för mig.
Jag brukar gilla ungdomsböcker men den här kändes rätt så platt.
Får ingen direkt känsla för varken Frida eller Jakob i boken. Dessutom tycker jag att deras relation och kärlekshistoria får för lite plats i handlingen.
Det är mycket fokus på annat och det som jag trodde var huvudtemat i boken känns som om det kommer lite på andra plats.

En lättläst bok som underhåller för stunden men tyvärr inte så mycket mer.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris /Bokus / Cdon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar