måndag 18 maj 2015

Nya böcker!


Två nya böcker har jag fått hem de senaste dagarna. 

Först ut är Vita spår av Emelie Schepp.
Det är fortsättningen på Märkta för livet som jag läste för nästan två år sedan och tyckte var väldigt bra.
Har väntat länge på den här så blev väldigt glad när den dök upp i posten!

Barfotadrottningen av  Ildefonso Falcones.

Det här är en tävlingsvinst och ärligt talat vet jag inte något om den här boken.
Tror den utspelar sig i Spanien på 1700-talet och att det är en kärleksroman.
Har hört positivt om boken så förhoppningsvis kommer jag gilla den!

6 kommentarer:

  1. Spännande här är tomt i lådan. Så jag köper själv, hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar vara rätt tomt i lådan här med, förutom räkningar :)

      Radera
  2. Falcones har jag läst, men tyckte den var lite långdragen... Vita spår vill jag också läsa bums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju en riktig tegelsten så får se när den bli läst! Vita spår hoppas jag kunna börja med till helgen!

      Radera
  3. Vita spår är jag super taggad för att börja läsa!! :)

    SvaraRadera
  4. Samma här! Började läsa lite i går.

    SvaraRadera