torsdag 28 maj 2015

Currently Reading Tag


Har precis kommit hem från jobbet och kände för att skriva något men vet inte riktigt vad.
Då passade sig väldigt bra att jag hittade en tag inne hos Vargnatts bokhylla.

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Alltså egentligen vill jag läsa en åt gången för jag tycker det fungerar bäst men nu sista tiden har det blivit 2-3 böcker samtidigt.
Oftast två vanliga böcker och en ljudbok.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra)?
Det är nog mest efter vilket humör jag är på och vad jag känner för.
Ljudboken lyssnar jag på när jag städar och fixar hemma eller på promenader.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Nä det brukar jag inte göra. 

4. Vart förvarar du boken du läser just nu?
Just nu ligger den ena i soffan och den andra i min väska. Ljudböcker har jag i mobilen.

5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?
Eftersom jag arbetar dagtid så blir det inte så mycket läst på dagarna och eftermiddagarna är oftast uppbokade av annat. Så det blir nog mest kvällar och helger!

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Blir jag inte avbruten så kan jag nog läsa en timme åt gången. Men efter det så måste jag göra något annat en liten stund.

7. Läser du inbundna böcker med "dust jacket" på?
Nej brukar faktiskt ta av "omslaget". Dels är jag rädd om det men även så tycker jag det är störande i bland när det åker upp och ner.

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Halvligger nog helst med lite sköna kuddar bakom ryggen.
De dagar jag hinner läsa på jobbet på rasten så sitter jag upp!

9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Ja jag har alltid med mig en bok i väskan plus ljudbok i mobilen. 
Även om jag inte kommer att ha tid att läsa så känns det som en trygghet att ha med sig något att läsa i fall man skulle bli ståendes nånstans.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på goodreads? 
Typ aldrig!
Däremot så uppdaterar jag ofta på Instagram med bilder och så!

11. Vem vill du tagga? 
En väldigt rolig tag som jag tycker alla som vill får göra! 

2 kommentarer:

  1. Det är så mysigt att alltid ha med sig en bok tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sen är det någon slags trygghet för mig också.

      Radera