söndag 31 maj 2015

Vita spår - En smakbit

Varför går helgerna alltid så fort?
Söndag igen och dags för en liten smakbit.

Denna helgen hade jag som mål att hinna med att läsa ut två påbörjade böcker och i går kväll läste jag ut en av de.

Nu läser jag Vita spår av Emelie Schepp och den är så spännande!







Min smakbit kommer ganska tidigt i  boken från sidan 15: 

"Hon stannade, vände sig om och stirrade in i mörkret bakom sig.
Stod stilla, andades tyst genom näsan och lyssnade.
Men inget.
Med snabba steg korsade hon Järnbrogatan, skyndade genom det rosa valvet och ingången till Knäppingsborg.
Då hörde hon plötsligt ett vagt ljud bakom sig.
Där stod han.
Tio meter från henne.
Med sänkt huvud och spända käkar.
Hon mötte hans blick, släppte portföljen.
Och gjorde sig beredd."


29 kommentarer:

  1. Jag köpte den första delen på bokrean och jag är egentligen väldigt sugen på att läsa den :)

    SvaraRadera
  2. Takk for en spennende smakebit! Håper du får lest mye i dag. Jeg passer barn, så her blir det ikke lesing - kanskje eventyr til barna. Ha en god søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som du kommer ha fullt upp i dag!

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Den här fick jag förra veckan och den står högt på listan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas hinna med och läsa ut den i dag eller i början av veckan.

      Radera
  4. Denna ligger hemma och väntar på att bli läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du spännande läsning som väntar!

      Radera
  5. Oj! Här blev det andlöst spännande - tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  6. Jag stod och fingrade på första boken igår, men det har kommit in så mycket böcker i maj att jag ställde tillbaka den. Men nyfiken är jag :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara i bland. Så mycket böcker man vill läsa men inte lika mycket tid tyvärr!

      Radera
  7. ny bok för mig. låter onekligen spännande så jag gör en minnesanteckning. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs första delen först, den heter Märkta för livet.

      Radera
  8. Jag har tänkt att jag ska läsa den första delen i serien någon gång. Tack för påminnelsen och smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Läste den nyligen och tyckte lika mycket om den som om första delen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för spännande smakbit! Den här författaren är jag nyfiken på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla in första delen i serien först, den heter Märkta för livet!

      Radera
  11. Ruggigt spännande smakbit du valt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, finns fler spännande smakbitar!

      Radera
  12. Jag är jättesugen på att läsa ngt av Emelie Schepp. Jag ska nog ha henne som sommarläsning.

    SvaraRadera
  13. Jag har läst första delen men blev väl inte så fascinerad, men kommer nog läsa den för att kolla.
    MIa

    SvaraRadera