onsdag 26 juli 2017

Fixaren av Gabriella Ullberg Westin

Beskrivning från Adlibris:

En kylig kväll i mars skjuts en 25-årig man ihjäl efter ett biobesök. Kriminalinspektör Johan Rokka leder förundersökningen och snart riktas intresset mot en vän till offret, som var i närheten när mordet begicks.

Vd-assistenten Amanda Bruse kämpar med att komma tillbaka efter en lång sjukskrivning. Företaget hon arbetar på står inför lanseringen av en produkt värd miljardbelopp och när en av företagets nyckelpersoner försvinner spårlöst hamnar Amanda plötsligt mitt i händelsernas centrum.

Polisen har nu både ett mord och ett försvinnande att hantera. Och när Rokka mitt i allt råkar ut för en personlig tragedi står plötsligt hela hans framtid på spel.















































Fixaren är tredje delen i serien Morden i Hudiksvall och vi får åter igen träffa Rokka och Janna.

Jag tyckte att del två, Springpojken var en riktigt bra deckare och hade väldigt höga förväntningar på fortsättningen. Dock känns den här lite mer spretig och jag får inte alls samma känsla för Rokka som jag haft i tidigare bok.

Tyckte ändå väldigt mycket om Fixaren då den är lättläst och spännande med ett bra tempo genom hela boken.

Första delen i den här serien marknadsfördes som erotic crime med en hel del sexscener men nu i tredje delen är sexet nästan helt borta vilket jag tycker är bra, dessa böcker gör sig mycket bättre utan att vi behöver följa med poliserna in i sovrummet.

Ser fram emot fler böcker i den här serien då jag tycker att författaren verkligen har skapat ett par intressanta karaktärer som jag gärna följer vidare.

Betyg:

4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar