tisdag 25 juli 2017

Vei. Bok 1 av Sara Bergmark Elfgren och Karl Johnsson


Beskrivning från Adlibris:

"En kvinna flyter medvetslös i havet. Hon hittas av vikingar på jakt efter Jotunheim, jättarnas rike. Kvinnan heter Vei och hon blir snart indragen i ett blodigt spel mellan jättar, asagudar och människor."

Mina tankar:

Jag verkligen älskade att läsa den här serien.
Historien är jättebra och bilderna är fantastiskt snyggt tecknade.
Redan från första sidan dras man in i ett äventyr, det blir svårt att lägga ifrån sig boken och det gör att man gärna sträckläser.
Eftersom det är en serie med mycket bilder så går det snabbt att läsa ut men jag finner mig själv dröja kvar väldigt länge vid vissa scener som är perfekt utformade.

Slutet är så bra och jag vet att jag kommer gilla fortsättningen ännu mer.




Betyg:

5/5

1 kommentar: